MeteoròlegRes fa pensar que la meteorologia hagi pogut ser un condicionant de l’accident aeri d’ahir al matí als Alps francesos. Els avions comercials acostumen a fer bona part dels vols a una altitud d’uns 9.000 metres, gairebé sempre per sobre dels núvols. Ahir al matí les condicions a la zona a aquesta altitud eren favorables, el vent era molt feble i el vigilat corrent en jet se situava dividit entre l’Atlàntic i els països nòrdics. En el moment d’emprendre el vol, els pilots saben perfectament quina és la situació d’aquest corrent i, en molts casos, no només no l’esquiven sinó que l’aprofiten per estalviar energia si els va a favor.
Tampoc hi havia mal temps en superfície, una circumstància que només hauria influït en cas que l’avió s’estigués enlairant o estigués aterrant. Cada dia es llancen a l’atmosfera entre 950 i 1.000 globus acompanyats de sensors de temperatura, humitat i vent. D’aquesta manera se saben les condicions que hi ha en els diferents nivells i es poden elaborar mapes amb la previsió per a diferents capes. És a dir, fins que no se sàpiga el contingut de les caixes negres, no es podrà saber el motiu real de l’accident, però res fa pensar que la causa hagi sigut el mal temps.
Avui, precipitacions
La meteorologia, però, no facilitarà les tasques de rescat aquest matí de dimecres, encara marcat per les precipitacions. Amb el pas de les hores l’estat del cel tendirà a millorar de manera bastant clara. Dijous i divendres seran dies més estables i assolellats a la zona, tot i que en algun moment el vent podria ser fort.