Balanç de danys
El Govern pagarà un preu molt alt perquè no ha sigut capaç de transmetre amb claredat quina era la seva posició sobre l’ampliació, i no ha pogut fer-ho perquè, abans que Aena posés el projecte sobre la taula, no tenia una idea clara del que li convenia al país. Per això s’ha limitat a improvisar. Fora bo que el Govern evités que això torni a passar, cosa que exigeix posar en marxa una reflexió seriosa sobre el model de país que propugna.
Si el dany reputacional és greu per al país i la ciutat, els danys reals són menors. Amb les infraestructures actuals l’aeroport pot satisfer les necessitats d’una societat ambiciosa. Ens interessa convergir amb Zuric, Copenhaguen o Estocolm, i per a això no calen 70 milions de passatgers. Sí que cal doblar les connexions transcontinentals, però aquestes poden satisfer-se desplaçant vols de radi curt i augmentant mínimament les molèsties per als veïns.
Pel que fa a la pèrdua d’una obra de 1.700 milions, és negligible en un país que en cinc anys ha construït per valor de 90.000 M€.