TECNOCAMPUS

Un pla d’estudis per potenciar la innovació empresarial

TecnoCampus prepara la 6a edició del Màster en Emprenedoria i Innovació

Un pla d’estudis per potenciar la innovació empresarial
Judit Monclús
27/07/2015
2 min

L’octubre vinent TecnoCampus enceta la 6a edició del Màster Universitari en Emprenedoria i Innovació, un pla d’estudis creat per “desenvolupar les habilitats de potencials emprenedors perquè pensin creativament i se sentin capaços de transformar una idea en un producte comercial”, apunta Carolina Luis Bassa, directora del màster. “Se centra en l’anàlisi dels processos innovadors en totes les dimensions, i en la forma de gestionar-los i avaluar-los”, explica.

El Màster Universitari en Emprenedoria i Innovació, títol oficial de la Universitat Pompeu Fabra i que va néixer el 2010 com l’únic màster oficial de la temàtica al territori, arrencarà el curs que ve havent creat més de 50 projectes emprenedors. Els continguts es dirigeixen sobretot a empresaris i emprenedors que vulguin crear o realitzar innovacions en una empresa i, juntament amb el format, s’han desenvolupat prenent com a referent el Màster en Emprenedoria de la Universitat de Berkeley, Califòrnia. A més, ofereix la possibilitat de participar en el programa de Pre-Incubació, una plataforma de llançament per a projectes d’emprenedoria que inclou assessorament personalitzat.

Interneate, un cas d’èxit guiat pel màster

“El que més valoro del màster és que he pogut conèixer empresaris, directius i inversors que amb la seva experiència i consells m’han ajudat a fer realitat la meva idea”, assegura Carlos Martínez Barriga, exestudiant del Màster d’Emprenedoria i Innovació i fundador d’Interneate, un centre tecnològic que ofereix webs i aplicacions. “En acabar els estudis en Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació al TecnoCampus vaig participar en un concurs del diari ARA que premiava els millors projectes empresarials presentats en format vídeo amb una beca de 5.000 euros per cursar aquest màster. Vaig ser un dels dos guanyadors i a l’octubre vaig començar la nova aventura”, recorda Martínez Barriga.

“Al màster es combinen en un sol programa tots els elements acadèmics, professionals, estructurals i humans que fan possible que els participants transformin les seves idees innovadores en negocis reals i, personalment, puc assegurar que ha sigut així: ara tinc la meva empresa, Interneate”, explica el jove emprenedor, que recentment ha posat en marxa Woonest, una xarxa social de compradors. Martínez Barriga defineix la xarxa com “l’Instagram de les coses”, ja que permet publicar-hi les compres que fan els usuaris etiquetant els productes per nom, botiga i preu. “Pretén ser un mitjà de comunicació entre usuaris i una manera d’agilitzar el procés de selecció d’un producte abans de comprar-lo, utilitzant les recomanacions i experiències de les publicacions dels altres”, especifica l’exestudiant del màster.

stats