La pàgina de cites Ashley Madison reconeix que feia passar robots per dones reals
Usuaris que pagaven una quota parlaven amb programes virtuals pensant-se que eren persones
BarcelonaLa pàgina de cites Ashley Madison ha reconegut aquest dimecres que alguns dels perfils de dones de la seva web eren robots, i que alguns dels seus clients masculins (que pagaven una quota) hi van parlar pensant-se que eren persones reals.
Així ho ha admès la companyia en la presentació del seu nou director executiu, Rob Segal, i del nou president d'Avid Life Media (empresa de la qual depèn Ashley Madison), James Millership. Això implica que alguns homes dels que entraven a la web, pagant un servei per conèixer algú, en realitat estaven conversant amb programes virtuals, coneguts com a 'fembots'. En realitat, només hi ha una usuària per cada 5 usuaris masculins a la pàgina.
Segons un informe independent, la pàgina de cites va comptar amb dones robot fins al 2014 als Estats Units, el Canadà i Austràlia, i fins al 2015 a la resta del món.
La filtració de dades d'Ashley Madison que ha destapat l'engany
Aquesta informació sorgeix a partir de les demandes col·lectives i acusacions que la companyia ha rebut des de la greu filtració de dades de 39 milions de clients de la companyia que va tenir lloc el passat mes d'agost. Els clients l'han acusat de publicitat enganyosa i de frau, entre altres coses.
"Ho lamentem profundament", ha dit Segal, i ha afegit que la companyia ha invertit milions de dòlars en seguretat perquè una filtració com aquesta no es torni a repetir. La companyia encara desconeix, afirma, com va succeïr l'atac ni qui en va ser responsable.