Societat31/07/2013

Ofensiva europea pels drets dels passatgers

La Comissió Europea impulsa una campanya en català per donar a conèixer els drets dels usuaris dels diferents mitjans de transport

Acn / Europa Press
i Acn / Europa Press

BarcelonaLa Comissió Europea ha presentat aquest dimecres a Barcelona una campanya que informa els usuaris dels diferents mitjans de transports sobre la protecció que els ofereix la normativa europea en els seus desplaçaments dins i fora de la UE. Aquesta campanya, que es difondrà a les principals terminals de transport, s'ha traduït per primera vegada al català.

La iniciativa, presentada pel director de la representació de la Comissió a Barcelona, Ferran Tarradellas, i el conseller Santi Vila, consta de cartells que s'instal·laran a les principals estacions i terminals de transport i es refereix a tots els mitjans de transport. Tarradellas ha fet èmfasi en el fet que la campanya inclou tots els mitjans de transport. "Dos terços dels europeus ignoren els seus drets", ha apuntat el director. Per la seva part, el conseller Vila ha dit que és molt important el compromís de la Comissió Europea en la defensa dels drets dels passatgers. I ha destacat que "ens ha agradat poder-hi col·laborar perquè aquesta divulgació de drets es pugui fer en llengua catalana".

Cargando
No hay anuncios

Cancel·lacions, retards i abusos sobre el preu

Aquests drets contemplen aspectes com la compensació per la cancel·lació de viatges o retards, l'accés a una informació "clara" sobre el preu dels bitllets i la no-discriminació en funció de la nacionalitat dels usuaris. La CE s'ha compromès a fer controls més estrictes per les recàrregues en els preus, que no podran superar el 10%, i a promoure un punt únic d'assistència per denunciar incidències.

Cargando
No hay anuncios

Assistència sanitària

També ha recordat l'existència de la targeta sanitària europea (TSE), que ja tenen uns 190 milions de persones, i que permet als ciutadans de la UE rebre assistència sanitària d'urgència a qualsevol estat membre.