Plors i un genoll ferit: tot el que les càmeres van gravar d'Alves i la víctima
L'ARA reconstrueix la nit del 30 de desembre del 2022 a la discoteca Sutton de Barcelona
BarcelonaDani Alves va ser el primer de sortir del lavabo. Va caminar uns pocs metres i va agafar una copa de la taula. En va fer un glop i es va apartar cap a un extrem del reservat, evitant parlar amb els que eren amb ell en aquell petit espai de la discoteca: un amic seu i una noia. Va conversar amb els del reservat vip del costat i es va fer una foto amb ells. Llavors va sortir una noia del lavabo on havien estat tots dos, i on ella asseguraria, al cap de poca estona, que Alves l'havia violada. Va anar directa a l'altra jove (la seva cosina) per dir-li que era hora de marxar. La cosina es va acomiadar de l'amic d'Alves amb dos petons; la víctima de l'agressió, distant, només li va xocar la mà. I totes dues van sortir de pressa de la discoteca.
En un passadís que separa la discoteca del carrer, la víctima es va deixar anar. Ha explicat en les diverses declaracions que va sortir del lavabo fent veure que no havia passat res, però a fora ja estava sola amb la seva cosina. I es va posar a plorar. Un dels primers gestos que va fer va ser assenyalar-se repetidament el genoll, on tenia una ferida que l'informe mèdic recolliria. Segons fonts expertes, es tracta d'un tipus de lesió habitual en agressions sexuals. Les càmeres de Sutton ho capten perfectament: la noia estira la cama i amb el dit es va tocant el genoll mentre mira a la seva cosina. Després, es van abraçar. Durant tota aquesta estona no va parar de plorar. Davant d'aquesta situació, un porter de la discoteca s'hi va acostar. La noia, de nou, es va assenyalar la ferida. Després d'uns minuts de conversa, gairebé fregant la víctima, Dani Alves i el seu amic van passar pel passadís a tota velocitat, anant cap al carrer.
El futbolista, amb un jersei a sobre de la samarreta blanca i una gorra posada, va passar pel costat del grup sense aturar-se i fins i tot se'l veu fer un petit pas al costat per esquivar les noies i el porter. Tothom el va veure perfectament, la conversa es va aturar i se'l van mirar sense dir-li res. La defensa d'Alves manté que el futbolista no les va veure en cap moment quan abandonava el local amb el seu amic.
El canvi d'actitud del futbolista queda clar a la investigació dels Mossos d'Esquadra i l'avalen les imatges. Abans del lavabo, estava distès, sociable i conversador. Després, no torna a parlar més amb la víctima o amb la seva cosina. Abans, les amigues diuen que tenia una actitud "bavosa", que s'acostava massa i no els deixava espai. És respecte a aquest punt, minuts abans d'entrar al lavabo, on hi ha dues interpretacions totalment diferents: la de la víctima, les seves amigues i els Mossos d'Esquadra, d'una banda, i la de la defensa del futbolista, de l'altra.
De càmeres de seguretat n'hi ha diverses i totes mostren la pel·lícula des d'angles diferents. Per a la defensa d'Alves, les càmeres mostren una "galanteria sexual" entre Alves i la víctima que va acabar amb un "esclat de luxúria" al lavabo. Tot i que van ballar a prop una estona, hi ha diversos elements que denoten "la incomoditat" de la víctima, tal com conclouen els Mossos en el seu informe. En un moment, segons ha pogut comprovar l'ARA, la víctima estava d'esquena al futbolista, però ell li va agafar la mà i la va dur a la zona dels seus genitals. La noia la va treure de cop i, dissimuladament, la va allargar cap a la seva cosina per continuar ballant amb ella i allunyar-se d'Alves. Durant aquesta estona, la víctima també es va anar col·locant bé la faldilla del vestit. Hi va haver un altre moment que van ballar cara a cara, i Alves va abaixar la mà fins al cul de la noia. Ella l'hi va tornar a treure. La defensa del futbolista, més que fixar-se en aquests gestos, assenyala que van ballar a prop tota l'estona i que hi havia tensió sexual. Ho fa en un informe ple de captures de les càmeres de seguretat que, segons la jutge d'instrucció, estan allunyades de la realitat i malinterpretades.
L'entrada al lavabo
Un altre moment de la nit pot ser important al judici: l'entrada al lavabo. La defensa d'Alves sosté que la víctima hi va entrar uns segons després que el futbolista ja fos a dins. Segons les imatges de la càmera que va gravar com ballaven plegats i els tocaments del futbolista, podria semblar-ho, ja que Alves va marxar de l'escena i després hi sortia la noia. En aquest cas, canviar de perspectiva ho canvia tot. Una càmera que va gravar tota la planta ensenya clarament com el futbolista es va posar davant d'una porta, la va obrir i va esperar que hi anés la víctima. Després li va franquejar el pas i la va tancar quan la noia era a dins. A més, la perspectiva d'aquesta càmera permet comprovar que ella no sabia on estava entrant.
Tot i que és un habitacle molt petit, amb un lavabo i una pica, la noia s'hi va dirigir de tal manera que només veu Alves davant de la porta i no podia captar què hi havia a dins. A més, la mateixa càmera ensenya com la llum del lavabo estava tancada i no hi havia cap rètol a la porta. Ella, segons ha declarat, pensava que anaven a una zona per fumar. La seva idea era acomiadar-se del futbolista després de parlar-ne amb la seva cosina perquè no estaven còmodes. A dins del bany, Alves l'hauria forçat.
El futbolista en cap moment ha acceptat l'agressió, tot i que en la seva cinquena versió dels fets va admetre una relació sexual consentida. Era l'única sortida que tenia, tal com apunta la mateixa jutge d'instrucció, per denegar la seva sortida de la presó, després que trobessin restes de semen d'Alves a la cavitat vaginal de la noia. Encara hi ha coses que no quadren en la nova versió del futbolista. Una és, per exemple, les empremtes del lavabo. Concretament, els Mossos van trobar empremtes de la víctima al lavabo i a la pica. En canvi, Alves sosté que només van mantenir relacions sexuals al lavabo sense que ella toqués en cap moment el vàter ni l'aigüera. En aquest cas, però, les empremtes quadren amb la versió de la denunciant.