Societat07/11/2014

Vila insisteix que caldrà "castigar" l'ús del vehicle privat a les zones amb mala qualitat d'aire

El conseller de Territori i Sostenibilitat anuncia la posada en marxa de 120 projectes de renovació energètica a tot Catalunya per reduir un 22% les emissions de CO2

Acn
i Acn

OlotAlgunes zones de Catalunya tenen un "greu problema" amb la qualitat de l'aire i per això caldrà en un futur impulsar mesures que "castiguin" l'ús del vehicle privat i fomentar la mobilitat sostenible. Ho ha dit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ha defensat la necessitat d'implantar una fiscalitat verda que afecti al vehicle privat tal com s'està fent a alguns països europeus.

Aquest divendres ha visitat les oficines EspaiZero d'Olot de l'empresa Wattia Innova on ha presentat les principals actuacions de l'Estratègia Catalana de Renovació Energètica d'Edificis. S'inclouen 120 projectes de renovació energètica a tot Catalunya per reduir un 22% les emissions de CO2 el 2020. "El futur es diu fiscalitat verda vinculada al vehicle privat", ha afirmat Vila, que s'ha mostrat preocupat pels problemes que pateixen la quarantena de municipis de l'àrea metropolitana i Osona relacionats amb una mala qualitat de l'aire i els "episodis greus de contaminació" que afecten a la salut de les persones.

Cargando
No hay anuncios

El titular de Territori i Sostenibilitat ha recordat que des del Govern ja s'estan promovent iniciatives per reduir les emissions de CO2 i millorar l'estalvi energètic i ha posat l'exemple de la fiscalitat que ja s'està aplicant als aterratges i sortides dels avions. Amb tot, ha dit, cal anar molt més enllà, tal i com ja s'estan fent als països més avançats d'Europa.

Segons el conseller, és conscient que parlar de nous impostos amb vistes a les pròximes eleccions municipals no és un tema que "vingui de gust" de parlar però ha subratlla que cal afrontar aquesta problemàtica a curt i mitjà termini. En aquest sentit, ha defensat que caldrà promoure polítiques de "castiguin" l'ús del vehicle privat a les zones on hi hagi els índexs més alts de contaminació de l'aire i acompanyar-ho de polítiques que fomentin una mobilitat sostenible i un sistema de transport públic eficient.