Societat29/06/2013

Vila lamenta que el govern francès hagi aparcat el TGV Barcelona-París

El conseller confia que a partir de la tardor es pugui anar des de la capital catalana a la francesa sense canviar de comboi

Acn
i Acn

RosesEl conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha lamentat profundament la decisió del govern francès d'aparcar la construcció del tren d'alta velocitat que havia d'unir París, Montpeller, Perpinyà i Barcelona. "Crec que és un projecte estratègic per al sud d'Europa i que el territori necessita amb urgència una vertebració tant des del corredor mediterrani com la connexió de les grans ciutats europees", ha assenyalat.

Per això, Vila ha "lamentat" que l'actual context de recessió i crisi econòmica "castigui" una infraestructura clau. "El president Sarkozy, les autoritats espanyoles i el Govern van coincidir a dir, en el seu moment, que aquesta connexió era molt necessària", ha subratllat.

Cargando
No hay anuncios

No obstant això, Vila confia que a partir de la tardor es pugui viatjar des de Barcelona fins a París sense canviar de comboi. "És una mesura pal·liativa; que aquestes dues ciutats puguin estar connectades per tren és un somni que portem des del segle XIX quan l'Antoni de Bofarull ja va dir que havia de ser una realitat", ha recordat. "Penso que després de tants anys ja seria hora", ha afegit.

Aquesta mateixa setmana es va conèixer –arran d'una entrevista a la revista 'L'Usine Nouvelle'– que el govern francès no realitzarà la línia del TGV que havia d'unir París, Montpeller, Perpinyà i Barcelona per manca de pressupost. El primer ministre francès, Jean-Marc Ayrault, explicava que les dificultats econòmiques també afectarien a la línia que havia d'unir Espanya i França pels Pirineus Centrals que quedava posposada fins més enllà del 2050.

Cargando
No hay anuncios

Ayrault assegurava que la culpa d'aquests canvis d'última hora la tenia l'anterior executiu que va "cometre errors" i va "mentir" a l'hora de planificar les noves infraestructures, i apostava per concentrar ara els esforços en el manteniment de les línies que ja estan en marxa. La renúncia al TGV va rebre les crítiques de diverses entitats de la Catalunya Nord i de la mateixa alcaldessa de Figueres, Marta Felip, que va qualificar la decisió de "molt mala notícia".