Societat13/01/2014

Venècia demanarà danys i perjudicis a Santiago Calatrava pel Pont de la Constitució

L'ajuntament italià ho ha anunciat davant les despeses que ha hagut d'afrontar per les "carències" de la construcció de l'arquitecte valencià

Efe
i Efe

RomaL'ajuntament de Venècia ha anunciat que demanarà una indemnització per danys i perjudicis a l'arquitecte valencià Santiago Calatrava per les despeses que ha hagut d'afrontar davant les "carències" del projecte del pont ideat pel seu estudi i que va ser inaugurat el novembre de 2008.

Els mitjans de comunicació italians informen que els advocats del consistori s'estan fent els primers passos per demanar la indemnització a l'arquitecte i a la societat que va certificar el cost de l'operació pels prop 464.000 euros que han hagut de gastar per solucionar algunes "mancances" del pont.

Cargando
No hay anuncios

Els 464.000 euros estan inclosos en l'informe que ha realitzat la Universitat Politècnica de Torí per al jutge del Tribunal de Venècia Francesco Spaccasassi i en el qual es parla de "carències" en la projecció.

El Tribunal de Comptes de Venècia ja està jutjant l'arquitecte Santiago Calatrava –la propera audiència serà al novembre– per un sobrecost de prop de 4 milions d'euros en la construcció del pont. En aquest cas, però, Calatrava va presentar un recurs davant el Tribunal Suprem, perquè sosté que l'arquitecte hauria participat en l'obra dissenyada per ell mateix, el Pont de la Constitució de Venècia, com a col·laborador i no com a supervisor de la construcció.

Cargando
No hay anuncios

La construcció, que uneix la plaça de Roma amb l'estació ferroviària de Santa Llúcia, va estar envoltada de polèmica des de l'inici del projecte i els seus costos van ser un dels assumptes més controvertits.

En un primer moment es va establir un pressupost de 3,8 milions d'euros, que després es va elevar fins a 6,7 milions, per acabar costant prop de 11,2 milions d'euros.

Cargando
No hay anuncios

A les crítiques del seu elevat cost es van sumar també les polèmiques pels nombrosos relliscades i caigudes de les persones que el creuaven, així com la falta d'accessibilitat a les persones en cadires de rodes.