Trànsit
Societat23/03/2023

Velocitat limitada a 100 km/h a l'AP-7 entre Martorell i Gelida els caps de setmana

El Govern anuncia restriccions als camions sense concretar data i posarà més radars en una via on s'han disparat les cues des que no hi ha peatges

BarcelonaEl Servei Català de Trànsit ha anunciat un pla d'intervenció de 14,3 milions d'euros per millorar el trànsit i la seguretat a l'AP7. Les mesures, algunes de les quals es començaran a aplicar aquest mateix cap de setmana, s'han decidit després d'un període de diagnosi de 18 mesos en què s'ha constatat que la mobilitat i les retencions han augmentat considerablement des de l'alliberament dels peatges.

Per fer-hi front, entre el 2023 i el 2025 s'implantarà un paquet de més de 20 mesures, entre les quals destaquen la instal·lació d'un nou sistema de radars en diferents punts de l'AP-7 aquest mateix 2023 i un radar de tram a la zona de la Mora a Constantí. Aquest any també es preveu la posada en funcionament de quatre càmeres amb intel·ligència artificial per controlar la velocitat, i la utilització de drons per detectar infraccions i monitorar punts conflictius. El primer objectiu d'aquest sistema serà avaluar quin és l’origen de les retencions que es formen a la Roca en el retorn dels diumenges.

Cargando
No hay anuncios

Aquest divendres ja es posarà en funcionament una altra de les noves mesures: un sistema de reducció de velocitat a 100 km/h o menys en el tram de Martorell-Gelida els divendres a la tarda, els dissabtes al matí i els diumenges a la tarda. A més, entre el 2023 i el 2025 s'instal·laran sistemes de velocitat variable a la C-58 i als trams entre Martorell i Vilafranca i entre Mollet i Sant Celoni.

Tot i que encara no s'especifica a partir de quin moment, també s'aplicaran una sèrie de limitacions de vehicles pesants. Els camions hauran de circular sempre pel carril de la dreta entre Calafat i Camarles i també els divendres, dissabtes i diumenges en el tram Martorell-Gelida i entre Martorell i la Roca. A més, els caps de setmana, ponts i festius rellevants i durant el mes de juliol s'aplicaran restriccions de vehicles pesants a tota l'AP-7. També està previst habilitar passos de mitjana per instal·lar carrils addicionals en cas d’accident en les zones amb més sinistralitat i retencions (als trams d'Orriols-Cabanes, la Roca-Hostalric, Granada-Gelida, i l’Aldea - l'Hospitalet de l’Infant).

Cargando
No hay anuncios

Més retencions i accidents

Des de l'alliberament dels peatges la mobilitat per autopista ha augmentat un 26% i la circulació de camions un 36%, un increment que ha provocat que en l'últim any i mig es dispari la durada de les retencions un 70% i les afectacions derivades d’accidents o avaries hagi pujat un 142%. També hi ha hagut un augment dels accidents, i s'ha passat de 503 accidents l'any 2019 fins a 647 l'any passat. El 2022 també va haver-hi 24 víctimes mortals a l'AP7 (9 més que el 2019) i el nombre de ferits greus es va triplicar: va passar dels 19 l'any 2019 als 52 l'any passat.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà de l'increment de vehicles, el Servei Català de Trànsit també atribueix l'augment de retencions a factors com la dificultat en la retirada de vehicles quan hi ha incidències, la incorporació de nous usuaris i vehicles no habituals a l’autopista, les infraccions en la distància de seguretat i la velocitat inadequada. També reconeixen que hi ha dissenys obsolets de la infraestructura, un dèficit d’equipaments tecnològics i una manca d’infraestructures alternatives.