TRANSPORT

La vaga dels Ferrocarrils té un seguiment mínim, del 2,5 %

Els serveis mínims previstos del 50% s'han pogut ampliar fins al 75% i el 85%

Un tren de FGC, aturat a l'estació de Provença de Barcelona.
Ara
13/05/2019
2 min

El primer tram de vaga als Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que havia començat a les 7, ha acabat a les 9 del matí després de dues hores d'aturades que, tot i les aglomeracions puntuals, han tingut més trens dels previstos pels serveis mínims. El fet que només 3 persones de les 122 convocades a la vaga s'hi hagin adherit ha fet que s'hagin habilitat més trens que els previstos en els serveis mínims del 50% fixats pel departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

Això ha permès que a la línia del Vallès els trans hagin arribat fins al 74% i a la del Llobregat fins al 85%. En les primeres hores fins a les 9, els viatgers de Ferrocarrils han baixat un 8,7%. La vaga es reprendrà a la tarda, quan hi haurà menys servei de 17 h a 19 h.

La vaga està convocada pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (SEMAF), un sindicat minoritari dins del comitè d'empresa de Ferrocarrils de la Generalitat. El sindicat ha convocat vaga per als dies 13 al 17 i 20 i 27 de maig amb l'objectiu d'aconseguir una millora de les condicions laborals. "La falta de voluntat per arribar a acords dels responsables deixa com a única via possible la mobilització i el conflicte laboral", apunta el sindicat en un comunicat. De tota manera, l'empresa explica que ja es va arribar a un acord amb els treballadors al febrer i afirmen que acceptaran "negociar però a la mesa de negociació col·lectiva, entre tots, i en cap cas bilateralment amb només un dels sindicats que representa els treballadors". El SEMAF té només 2 de 23 representants al comitè.

La previsió és que com a mínim la meitat dels trens de les línies metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) circulin entre les 7 i les 9 del matí i entre les 5 i les 7 de la tarda, quan hi ha convocada la vaga. Durant la resta de la jornada, la previsió és que els ferrocarrils ofereixin el servei habitual, però FGC recomana als usuaris que segueixin la informació actualitzada del servei a través del perfil de Twitter @FGC.

stats