L'AMB vol unificar el model de distribució urbana de mercaderies

Aquests vehicles representen el 20% de la mobilitat i el 40% de les emissions contaminants a l'àrea

CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA
 La Diagonal de Barcelona acostuma a concentrar un trànsit elevat.
Efe
25/06/2018
1 min

L'Hospitalet de LlobregatL'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) vol unificar el model de distribució urbana de mercaderies, que actualment depèn de regulacions municipals. En un comunicat, l'ens supramunicipal ha detallat que un dels objectius és posar en marxa el 2019 una aplicació única per a la gestió de les zones de càrrega i descàrrega. Així, es facilitaria a les empreses articular-se a tots els municipis.

Els vehicles de distribució urbana s'encarreguen de proveir els comerços i consumidors finals i representen el 20% de la mobilitat en la metròpolis barcelonina. A més a més, suposen el 40% de les emissions contaminants de l'àrea. "La falta d'estàndards adoptats per tots els agents implicats dificulta la implantació de les tecnologies de la informació i les telecomunicacions (TIC) per fer una distribució més uniforme i eficient", ha destacat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda.

Les franges horàries de càrrega i descàrrega coincideixen amb les hores de més trànsit i, per tant, s'augmenta la congestió a les carreteres. Poveda ha remarcat que és una oportunitat per millorar la utilització de les infraestructures a les franges horàries de les 12 de les nit a les 7 del matí i de les 9 del vespre a les 12 de la nit.

stats