TURISME
Societat05/08/2016

El turoperador demana perdó per la ‘flashmob’ del pànic

Les pèrdues a Platja d’Aro superen els 50.000 euros

Montse Riart
i Montse Riart

Barcelona“Sentim molt que algunes persones passessin por per aquesta acció irreflexiva. Intentem oferir el millor als adolescents, però els nostres monitors van subestimar la reacció que l’activitat podia generar a la resta de turistes en la situació actual”. És el que diu el comunicat oficial del turoperador Ruf Reisen després de la flashmob de dimarts, una recreació en què cinc monitores i un centenar llarg de joves van simular que perseguien un famós pel centre de Platja d’Aro i que va acabar sembrant el pànic a les terrasses i establiments del centre del municipi.

Amb les corredisses, molts clients van marxar sense pagar i es van trencar plats i copes. Tot i que encara no hi ha un recompte tancat, el sector calcula que les pèrdues als restaurants podrien superar els 50.000 euros. En els pròxims dies es reuniran amb l’Ajuntament per decidir quines accions emprenen. Caldrà sumar-hi les reclamacions individuals dels particulars que van perdre el bolso o alguna pertinença en la fugida col·lectiva i dels que vulguin rebre una compensació pel mal tràngol passat.

Cargando
No hay anuncios

Una activitat “positiva fins ara”

Preguntats per aquest diari, el turoperador explica que la polèmica Celeb flashmob no forma part del programa d’activitats que ofereixen dins del paquet turístic que venen als clients. Reconeixen, però, que els monitors de la companyia “fa anys” que la desenvolupen “sota la seva pròpia responsabilitat” i que fins ara havien obtingut uns “resultats molt positius, fins i tot amb el turisme espanyol de la zona”.

Cargando
No hay anuncios

Tot i així, han “indicat” als seus treballadors que no tornin a “planificar” noves performances en cap dels seus viatges a partir d’ara. Asseguren que a les cinc monitores detingudes i la resta de l’equip “els sap greu no haver anticipat les conseqüències de l’activitat”. Expliquen que tant els professionals com els adolescents “estan bé” i que han pogut seguir amb normalitat la seva estada, tot i quedar inicialment “en xoc” pel que va passar. A més a més, la companyia afegeix que s’ha posat en contacte amb les administracions per mirar de trobar fórmules que permetin “avançar algun tipus de compensació pels restauradors i particulars”. Fa dues dècades que treballen al territori i asseguren que s’hi senten “molt units”. “Volem continuar cooperant positivament”, afegeixen.

La Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols, juntament amb la de Palamós, coordinaran les reclamacions dels establiments. La intenció dels comerciants és presentar una sola denúncia conjunta pels danys per evitar un degoteig de demandes que eternitzi el procés i el cobrament de les indemnitzacions. De moment, reconeixen que encara estan en un moment inicial i que caldran més dies per coordinar les accions i tancar una xifra definitiva de pèrdues. Només al restaurant El Llevant, un dels més grans del centre -té capacitat per a 400 persones- els danys podrien superar els 15.000 euros.