El Govern obre una oficina turística al Brasil per multiplicar els visitants llatinoamericans
El mercat sud-americà, el turisme familiar i espanyol són alguns dels objectius turístics d'aquest any
MadridDesprés d'assolir xifres rècord pel que fa al nombre de turistes estrangers que han visitat Catalunya el 2013 i per la despesa que hi han fet, el Govern té un nou objectiu: fer créixer els visitants de Llatinoamèrica, un mercat que es considera clau. El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha dit aquest dimecres a Madrid a la fira Fitur, que Amèrica del Sud és un dels mercats turístics amb més potencial. El conseller ha anunciat la recent obertura d'una nova oficina de promoció turística a Sao Paulo, que se suma a la xarxa de 12 centres que Catalunya té arreu del món. Aquesta oficina s'encarregarà de promoure la destinació turística catalana al Brasil, l'Argentina, Xile, el Perú i Colòmbia. De tots aquests països, el Brasil es considera el més important –actualment a Cataunya arriben 140.000 turistes brasilers l'any– i l'objectiu del Govern és mutiplicar aquesta xifra en els propers anys gràcies a la promoció.
Més turisme familiar
Un altre dels objectius destacats del Govern per a aquest 2014 és recuperar el turisme espanyol, que ha caigut un 8% per la crisi. Per això s'han posat en marxa accions per promocionar l'enoturisme i també per reforçar l'oferta de turisme familiar. Puig ha explicat que hi haurà un campanya exclusiva de promoció d'aquest tipus de turisme a la qual es dedicaran 1,5 milions d'euros amb què es vol atraure turistes espanyols però també europeus i russos, que és un dels mercats que més creix. Pel que fa al pressupost total per a promoció, aquest any serà de 12 milions d'euros, 1,5 més que l'any passat, "en part perquè esperem que el rendiment de la taxa turística sigui més elevat", ha dit Puig.
Trobada amb el príncep
Per la seva banda, el príncep Felip s'ha aturat al pavelló de Catalunya durant el recorregut inaugural que ha fet per Fitur, cosa que no va fer l'any passat, i ha saludat el conseller Felip Puig i la directora general de Turisme, Marian Muro. Puig ha explicat que "el príncep s'ha interessat molt pel lideratge de Catalunya en el turisme estatal" i ha fet broma dient-li "que anem amb el pas canviat: que jo porto barba i ell ja no". Més enllà de les bromes, el conseller ha subratllat que "és molt important que el príncep sàpiga que en la diversitat hi ha riquesa" i ha reconegut que el seu desig és que l'Estat ho acabi "reconeixent i valorant, i m'agradaria que hi hagués una revisió d'aquesta mentalitat; jo això no ho he parlat amb el príncep però l'hi he intentat transmetre telepàticament", ha assegurat.