Trànsit proposa apujar les sancions per utilitzar el mòbil mentre es condueix
Es planteja aquesta modificació per "l'impacte" que ha tingut l'ús del telèfon, ja que l'any passat el 21% dels accidents amb víctimes van ser per distraccions
BarcelonaLa directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, ha proposat que a la propera reforma de la llei de trànsit s'apugin les sancions per utilitzar el mòbil quan es condueix, perquè és "una infracció que causa una elevadíssima accidentalitat amb víctimes". En una entrevista a Europa Press, Doménech ha explicat que mantenen reunions amb la direcció general de Trànsit (DGT), que ha mostrat la seva voluntat de revisar la llei per introduir canvis en les infraccions: "Pensem que hi ha qüestions que cal revisar i fer un nou salt cap endavant".
"Hi ha coses a les quals caldria donar una major importància", com per exemple l'ús del mòbil, que actualment és una infracció greu que comporta una multa de 200 euros i la pèrdua de dos punts del carnet de conduir. Doménech ha plantejat aquesta modificació per "l'impacte que ha tingut [l'ús del telèfon] i veient com afecta la sinistralitat amb víctimes", ja que l'any passat les distraccions van suposar el 21% dels accidents amb víctimes.
La directora del SCT ha precisat que les mesures coercitives "han d'anar acompanyades d'una explicació de per què s'està fent", amb l'objectiu que els conductors entenguin la modificació i vegin que es treballa per aconseguir que no hi hagi víctimes i protegir els usuaris. També ha considerat oportú fixar per als conductors professionals i per als novells una taxa d'alcoholèmia 0 (ara és de 0,15 mil·ligrams d'alcohol per litre d'aire espirat), ja que està en la línia del que fan altres països.
Tot i això, Doménech ha afegit que "per introduir una modificació legal és molt important que hi hagi acord". "En seguretat viària s'ha avançat sempre des del consens i és important que en aquesta ocasió també n'hi hagi", ha destacat.
Mantenir els límits de velocitat
Pel que fa als límits de velocitat, la directora del SCT ha sentenciat: "No és moment d'augmentar la velocitat". Així, ha recordat que el 16% dels accidents amb víctimes són per velocitat excessiva o inadequada. Sobre la proposta del RACC d'un accés gradual al permís de conduir a partir dels 17 anys, amb conducció acompanyada, Doménech ha considerat que s'ha d'estudiar detingudament la proposta perquè de moment "no acaba d'estar clar que tingui un efecte positiu". Ha avisat que als països de l'entorn europeu on s'ha implementat, seguint el model nord-americà, "ha tingut resultats diversos".