Societat17/09/2013

Trànsit intervindrà en la construcció i reparació de les carreteres per solucionar els punts negres

Aquesta és una de les accions del pla estratègic de seguretat viària que preveu reduir a la meitat els accidents el 2020, i que no n'hi hagi cap el 2050

Albert Solé
i Albert Solé

Barcelona"El conseller de Territori, Santi Vila, ha reconegut que el seu departament també és responsable en la reducció dels accidents, i això m'ha agradat moltíssim. Hem de col·laborar amb Territori per detectar i intervenir en els trams negres", ha explicat el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, durant la comissió d'estudi de la seguretat viària al Parlament.

Així, una de les mesures que s'aplicarà a partir d'ara per reduir els accidents de trànsit serà la col·laboració entre Trànsit i Territori perquè els tècnics del SCT intervinguin en la construcció de les carreteres i en la seva reparació abans que es produeixen els accidents, i no després, com fins ara.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta és una de les accions que Joan Josep Isern ha explicat que formen part del pla estratègic de seguretat viària per al període 2014-2020. La Unió Europea obliga a reduir a la meitat els morts en accidents de trànsit entre el període 2010-2020, i que el 2050 no hi hagi cap mort a les carreteres.

Una altra de les mesures serà la d'intensificar els programes de formació entre els estudiants de primària i secundària, que ja s'ha demostrat que són molt eficaços, ja que s'han reduït un 80% els accidents entre els menors de 30 anys.

Cargando
No hay anuncios

També s'ampliaran els plans de formació dels formadors, és a dir, els professors d'autoescola, i dels responsables de riscos laborals de les empreses, ja que el 35% dels accidents es produeixen en trajectes per anar o tornar de la feina.

Una de les mesures més eficaces per reduir els accidents segueix sent la dels radars, i Joan Josep Isern ha reconegut que a Catalunya encara n'hi ha pocs respecte als països més desenvolupats, on redueixen més els accidents. Per això, el 2014 s'ampliaran encara més els radars per trams, com els tres que es posaran abans de final d'any en tres punts negres.