Societat09/01/2012

TMB demana una reunió als dos enginyers que ofereixen descomptes en la T-10

Guillem Mateos i Daniel Martínez anuncien que en pocs dies tindran a punt la versió en català de la web on venen bitllets de metro patrocinats

Sílvia Barroso
i Sílvia Barroso

BarcelonaDia de bogeria per a Guillem Mateos i Daniel Martínez, els dos joves enginyers procedents de les aules de la UPC que estan revolucionant la xarxa i el col·lectiu d'usuaris dels transports públics de Barcelona amb una web on venen bitllets amb descomptes gràcies a un sistema de patrocini llançat fa uns dies.

Arran d'una entrevista al programa El món a RAC1, els han plogut les ofertes i les demandes: els responsables de Transports Metropolitans de Barcelona, sorpresos per la iniciativa i per l'èxit, els ha proposat reunir-se per conèixer els detalls del seu projecte. Empreses de diverses mides i especialitats volen esponsoritzar-los i els usuaris els enterren de correus electrònics amb diversos tipus de consultes, suggeriments i peticions.

Cargando
No hay anuncios

Aviat, en català

Una de les principals reclamacions és que la web, "Promobilletes", sigui en català. "Ens ha sabut molt greu. Nosaltres som catalanoparlants i ens hauria encantat tenir-la en català des del principi, però només és qüestió de dies. El problema és que la plataforma de pagament amb què treballem, que és d'una empresa americana molt fiable, no tenia disponible el català. Ho estem arreglant nosaltres manualment, i porta feina. Però intentarem que aquesta mateixa setmana això estigui resolt. Sabem que hi ha gent dolguda i ens disculpem", assegura Guillem Mateos a l'ARA.

Cargando
No hay anuncios

Mateos s'ha passat tot el dia penjat al telèfon atenent responsables de TMB, periodistes, "gent que s'ofereix a col·laborar sense ni tan sols cobrar perquè els agrada la idea" i aspirants a patrocinadors. "Ha estat sorprenent. Ens han trucat ells per oferir-se, perquè saben que tindran molt bona imatge si contribueixen a fer que el transport públic sigui més barat i perquè oferim una flexibilitat que els permet decidir quant hi inverteixen", relata.

Ara, per Mateos i Martínez, que de moment treballen sols en el projecte "al 250%", tenen com a prioritat "tancar tots els tractes que puguem amb els patrocinadors que han sorgit per poder oferir bitllets amb descomptes, perquè ara mateix estan tots esgotats".