El TAV directe París-Barcelona s'endarrereix almenys fins després d'agost
La companyia ferroviària francesa ho ha atribuït a "raons tècniques"
ParísEls trens d'alta velocitat (TAV) directes que havien de connectar París amb Barcelona abans del'estiu no funcionaran almenys fins "després d'agost", haassenyalat avui la companyia ferroviària francesa SNCF, que ho haatribuït a "raons tècniques".
El portaveu hainsistit a refutar problemes en la cooperació entre la SNCF i Renfeper la liberalització del trànsit a Espanya i les suposadesambicions de la companyia francesa per entrar a competir en aquestmercat.
En els últims mesos s'ha pogut veure algun tren AVEde Renfe a les instal·lacions tècniques que té la SNCF als aforesde París, dins del procés d'homologació del material rodantespanyol perquè pugui circular a França. El mateix procés -queestà tardant més d'allò inicialment previst- s'ha de dur a termeamb els combois francesos d'alta velocitat TGV a Espanya.
Elportaveu de la SNCF ha recordat que en un principi s'havia programatla posada en marxa escalonada en dues o més fases de la líniadirecta París-Barcelona amb trens d'alta velocitat: amb un incrementprogressiu del nombre d'enllaços i de ciutats connectades. Unaplanificació que podria veure's modificada amb els ajornaments del'arrencada, ha precisat.
En qualsevol cas, es manté laintenció que Barcelona tingui connexió ferroviària directa ambaltres ciutats del sud de França com Montpeller, Tolosa, Lió ipotser Marsella.
En la cimera franco-espanyola celebrada aParís el passat 10 d'octubre s'havia anunciat l'entrada en servei dela línia d'alta velocitat de Barcelona a França abans d'aquestestiu, per posar la capital catalana a dues hores de Perpinyà.
Perara, i des de fa dos anys i mig, els TGV francesos de París arribena Figueres, on cal canviar a un tren espanyol per poder continuarfins a Barcelona.
Els trens d'alta velocitat (TAV)directes que havien de connectar París amb Barcelona abans del'estiu no funcionaran almenys fins "després d'agost", haassenyalat avui la companyia ferroviària francesa SNCF, que ho haatribuït a "raons tècniques".
El portaveu hainsistit a refutar problemes en la cooperació entre la SNCF i Renfeper la liberalització del trànsit a Espanya i les suposadesambicions de la companyia francesa per entrar a competir en aquestmercat.
En els últims mesos s'ha pogut veure algun tren AVEde Renfe a les instal·lacions tècniques que té la SNCF als aforesde París, dins del procés d'homologació del material rodantespanyol perquè pugui circular a França. El mateix procés -queestà tardant més d'allò inicialment previst- s'ha de dur a termeamb els combois francesos d'alta velocitat TGV a Espanya.
Elportaveu de la SNCF ha recordat que en un principi s'havia programatla posada en marxa escalonada en dues o més fases de la líniadirecta París-Barcelona amb trens d'alta velocitat: amb un incrementprogressiu del nombre d'enllaços i de ciutats connectades. Unaplanificació que podria veure's modificada amb els ajornaments del'arrencada, ha precisat.
En qualsevol cas, es manté laintenció que Barcelona tingui connexió ferroviària directa ambaltres ciutats del sud de França com Montpeller, Tolosa, Lió ipotser Marsella.
En la cimera franco-espanyola celebrada aParís el passat 10 d'octubre s'havia anunciat l'entrada en servei dela línia d'alta velocitat de Barcelona a França abans d'aquestestiu, per posar la capital catalana a dues hores de Perpinyà.
Perara, i des de fa dos anys i mig, els TGV francesos de París arribena Figueres, on cal canviar a un tren espanyol per poder continuarfins a Barcelona.