Societat11/04/2015

La T-Mobilitat causa inquietud i temor entre els usuaris del transport públic

Arran de la lectura parcial del contracte signat entre l'ATM i La Caixa, que en tindrà la gestió –perquè no els van deixar veure'l sencer–, la Mesa Popular del Transport Públic assegura que l'empresa privada farà una inversió de 60 milions d'euros i a canvi en rebrà uns 25 milions anuals durant 15 anys per diferents conceptes, començant per 0,02 cèntims per cada bitllet validat

Albert Solé
i Albert Solé

BarcelonaDurant el 1r Congrés en Defensa del Transport Públic s'ha debatut àmpliament sobre el futur sistema de pagament del transport públic, l'anomenada T-Mobilitat.

Des de la Mesa Popular del Transport Públic, impulsora del congrés, han explicat que gràcies a la CUP vam poder tenir accés al contracte signat de la T-Mobilitat entre l'ATM i l'UTE d'empreses que en tindrà la gestió, liderada per La Caixa, i n'han explicat alguns detalls. Prèviament han recordat que quan van anar a veure el contracte, només els en van ensenyar algunes parts, ja que d'altres estaven subjectes a una clàusula de confidencialitat, i no els en van deixar endur cap còpia:

- L'UTE invertirà els 60 milions que costarà la implantació de la T-Mobilitat, com la renovació de més 30.000 màquines de validació, a canvi d'un contracte de 15 anys.

Cargando
No hay anuncios

- S'ha patentat la T-Mobilitat, i l'UTE en podrà vendre la patent i en tindrà bona part dels royalties.

- Hi ha clàusula de risc: L'empresa cobrarà si no hi ha un mínim d'usuaris.

Cargando
No hay anuncios

- L'empresa tindrà les dades de tots els usuaris i en sabrà els recorreguts.

- La Mesa ha calculat que l'empresa cobrarà uns un 25 milions d'euros anuals durant 15 anys per diferents conceptes, com 0,02 cèntims per cada bitllet validat, o la publicitat que s'inclogui a la nova targeta.

Cargando
No hay anuncios

- 15 dies després de la signatura de l'acord de refinançament del deute de l'ATM amb un grup de bancs –el principal és La Caixa– es va signar el contracte de la T-Mobilitat, també liderat per La Caixa.

Després del debat dels usuaris durant el congrés, s'ha conclòs que no hi ha rebuig a la idea de la T-Mobilitat, però demanen la gestió pública total i que la base de dades només es faci amb finalitats estadístiques i no personalitzades.

Cargando
No hay anuncios

També han exigit poder veure el contracte complet per poder-lo aturar, generar un estat d'opinió contrari a la T-Mobilitat a través de la informació i la sensibilització, i posteriorment la mobilització.