Successos

Els Mossos sospiten que el conductor del bus accidentat a la C-32 es va adormir

Quatre dels 47 ferits en el sinistre a Pineda continuen en estat greu

L’autobús va quedar entravessat a l’entrada del túnel de la C-32 a l’altura de Pineda de Mar.
3 min

BarcelonaLes seqüeles de l'aparatós accident que aquest dimarts va patir un autocar a la C-32, a l'altura de Pineda de Mar, continuen apareixent l'endemà dels fets, amb quatre ferits encara en estat greu. Mentrestant, els Mossos d'Esquadra investiguen el sinistre i treballen amb la hipòtesi principal que el conductor es va adormir al volant. Segons han informat a Efe fonts policials, el conductor ha donat negatiu en el control d'alcohol i drogues i ha explicat als agents que va tenir un episodi de son al volant. Tot i això, la policia intentarà corroborar aquesta hipòtesi amb el testimoni dels passatgers i altres proves clau, com ara la trajectòria de la frenada del vehicle.

La divisió de trànsit dels Mossos basa la seva investigació també en altres fonts, com la inspecció ocular de la zona, l'anàlisi del vehicle i de la carretera, les condicions climatològiques i el tacògraf. Amb tots aquests elements hauran d'aclarir les causes del sinistre i el motiu pel qual l'autocar va quedar encastat de manera pràcticament vertical a l'entrada del túnel.

El sinistre va tenir lloc dimarts al matí. El vehicle accidentat és de l’empresa Monbus i traslladava treballadors d’Inditex des de Barcelona fins a la seu de l’empresa a Tordera. El Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) va atendre un total de 47 afectats pel sinistre. Aquest dimecres, quatre dels ferits continuen en estat greu, segons ha informat el departament de Salut en un comunicat. Són una jove de 28 anys, que està ingressada a l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona amb una lesió medul·lar greu; un home de 40 anys, ingressat a l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona; una dona de 40 anys que està estable dins la gravetat, i un jove de 28 anys que es troba en estat greu, tots dos ingressats a l'Hospital Trueta de Girona. De la vintena de ferits que hi havia ingressats en altres centres, ja només queden dos ferits lleus. La resta de pacients, inclòs el conductor, ja han rebut l’alta mèdica.

Macrocontrols entre Alella i Arenys

De manera paral·lela, el sinistre també podria suposar un punt d'inflexió i accelerar el projecte del Servei Català de Trànsit (SCT) de desplegar controls d'autocars als antics peatges d'Alella i Arenys, segons ha avançat El Periódico i ha confirmat l'ARA. Tal com expliquen des de Trànsit, la intenció és imitar els macrocontrols que ja s'estan fent a l'AP-7 amb vehicles pesants, principalment a les zones de la Roca del Vallès i de Martorell, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat. N'és conseqüència el matí caòtic que es va viure aquest dilluns a l'AP-7, en què cinc accidents, amb epicentre a Sant Cugat del Vallès, van provocar cues de fins a 25 quilòmetres. En dos d'aquests sinistres es van veure implicats vehicles pesants.

Així doncs, tal com detallen des de Trànsit, en aquests dispositius preventius es desvien tots els camions que circulen per l’autopista cap a la zona de vigilància habilitada, on els agents duen a terme un cribratge i selecció dels vehicles pesants que volen controlar. Es tracta d'un control "integral", és a dir, s'analitza el vehicle i les condicions de treball dels professionals, es revisa el tacògraf i es comprova el consum de drogues i alcohol. Ara bé, mentre que el control de l'AP-7 posa el focus sobretot en els camions, a la C-32 seran els autocars els que estaran en el punt de mira, ja que són els "principals vehicles pesants que hi circulen", expliquen fonts governamentals.

Les mateixes fonts, però, puntualitzen que el pla no es posarà en marxa de manera "imminent". "L'estat actual de les antigues platges de peatges de la C-32 –on es farien els controls– no ho permet, no estan habilitades", expliquen, però asseguren que estan "mantenint converses" amb el departament de Territori per tenir el projecte enllestit tan aviat com sigui possible. Ara bé, insisteixen que "no poden concretar cap horitzó temporal".

stats