Successos

Quatre dels 47 ferits en l'accident de bus a la C-32 continuen en estat greu

Trànsit vol desplegar macrocontrols d'autocars a l'autopista del Maresme

J.C.P.
3 min
L’autobús va quedar entravessat a l’entrada del túnel de la C-32 a l’altura de Pineda de Mar.

BarcelonaLes seqüeles de l'aparatós accident que aquest dimarts va patir un autocar a la C-32, a l'altura de Pineda de Mar, continuen l'endemà dels fets. Aquest dimecres quatre dels 47 ferits continuen en estat greu, segons ha informat el departament de Salut en un comunicat. Són una jove de 28 anys, que està ingressada a l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona amb una lesió medul·lar greu; un home de 40 anys, ingressat a l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona; una dona de 40 anys que està estable dins la gravetat i un jove de 28 que es troba en estat greu, tots dos ingressats a l'Hospital Trueta de Girona. De la vintena de ferits que hi havia ingressats en diferents centres hospitalaris, ja només queden dos ferits lleus. La resta de pacients, inclòs el conductor de l’autobús, ja han rebut l’alta mèdica.

De manera paral·lela, el sinistre també podria suposar un punt d'inflexió i accelerar el projecte del Servei Català de Trànsit (SCT) de desplegar controls d'autocars en els antics peatges d'Alella i Arenys, segons ha avançat El Periódico i ha confirmat l'ARA. Tal com expliquen des de Trànsit, la intenció és imitar els macrocontrols que ja s'estan portant a terme a l'AP-7 amb vehicles pesants, principalment a les zones de la Roca del Vallès i de Martorell, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat. N'és un exemple el matí caòtic que es va viure aquest dilluns a l'AP-7, en què cinc accidents, amb epicentre a Sant Cugat del Vallès, van provocar cues de fins a 25 quilòmetres. En dos d'aquests sinistres es van veure implicats vehicles pesants.

Així doncs, tal com detallen des de Trànsit, en aquests dispositius preventius es desvien del trànsit tots els camions que circulen per l’autopista cap a la zona de vigilància habilitada, on els agents duen a terme un cribratge i selecció dels vehicles pesants a controlar. Es tracta d'un control "integral", és a dir, s'analitza el vehicle i les condicions de treball dels professionals, es revisa el tacògraf, i es comprova el consum de drogues i alcohol. Ara bé, mentre que el control de l'AP-7 posa el focus sobretot en els camions, a la C-32 seran els autocars els que estaran en el punt de mira, ja que són els "principals vehicles pesants que hi circulen", expliquen fonts governamentals.

Les mateixes fonts, però, puntualitzen que el pla no es posarà en marxa de manera "imminent". "L'estat actual de les antigues platges de peatges de la C-32 –on es farien els controls– no ho permet, no estan habilitades", expliquen, però asseguren que estan "mantenint converses" amb el departament de Territori per tenir el projecte enllestit tan aviat com sigui possible. Ara bé, insisteixen que "no poden concretar cap horitzó temporal".

Investigació en curs

El sinistre, del qual encara no se saben les causes, va tenir lloc aquest dimarts al matí. El vehicle accidentat és de l’empresa Monbus i traslladava treballadors d’Inditex des de Barcelona fins a la seu de l’empresa a Tordera. L’autobús va quedar encastat en posició vertical a l’entrada d’un túnel situat a l’inici del terme municipal de Tordera durant pràcticament vuit hores. Fins a primera hora de la tarda els Bombers no van poder despenjar el vehicle, ja que es van necessitar dues grues de gran tonatge per retirar l'autobús accidentat de la calçada i traslladar-lo –damunt d'un camió– fins a un dipòsit de vehicles d'Igualada. Des de l'accident, la C-32 va quedar tallada en sentit nord i es va desviar tot el trànsit per la sortida 122 de Calella, una interrupció que es va mantenir fins a tres quarts de dotze de la nit. El Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) va atendre un total de 47 afectats pel sinistre.

stats