Successos

Perd un ull el vigilant de seguretat del metro agredit aquest cap de setmana

Els Mossos detenen el presumpte responsable, un jove de 19 anys amb tres antecedents

BarcelonaPassaven pocs minuts de les onze de la nit d'aquest dissabte quan, a través de les càmeres, els responsables de seguretat del metro de Barcelona van detectar que un grup de joves estava creant aldarulls en un vagó de la línia 4. La resposta va ser enviar-hi dos vigilants de seguretat, que van esperar a l'estació de Poblenou que arribés el comboi. Un cop es va aturar, van treure per la força els joves del vagó. Eren, aproximadament, uns vuit joves, i van respondre de forma violenta. Els agents de seguretat, d'una empresa privada, van demanar reforços i van venir dos efectius més, segons fonts sindicals.

Durant aquest forcejament, un dels joves va clavar un cop de puny a un dels vigilants de seguretat, que va voler defensar un company que també era atacat. Tot apunta que el jove portava o un puny americà o diversos anells que van provocar que l'impacte del puny encara fos més crític. El vigilant va ser hospitalitzat i els pronòstics no eren bons. Finalment, després d'haver-lo intervingut a l'Hospital de Sant Pau, fonts del seu entorn confirmen que ha acabat perdent l'ull.

Cargando
No hay anuncios

Els vigilants de seguretat van poder retenir un dels joves, presumptament el que hauria clavat el cop de puny, fins a l'arribada dels Mossos d'Esquadra, que el van detenir. El jove té 19 anys i tres antecedents. Després de passar dues nits a comissaria, aquest dilluns al matí ha passat a disposició judicial. Ara, la policia catalana investiga els fets i mira d'identificar els altres protagonistes de la baralla a través de la revisió de les càmeres de seguretat del metro. 

El sindicat de seguretat i serveis de Catalunya, ADN Sindical, ha denunciat l'agressió i ha anunciat que es personarà com a acusació popular en aquest cas. Fonts sindicals lamenten que la primera ordre d'enviar només dos agents per fer fora un grup més nombrós va ser temerària i hi haurien d'haver destinat més vigilants. En aquest sentit, també recorden que els vigilants privats de TMB porten una porra, però encara no poden fer servir un gel que serveix per defensar-se que distorsiona la visió de l'altra persona. Per contra, afirmen que els vigilants de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya sí que en poden portar.

Cargando
No hay anuncios

Precisament, el mateix cap de setmana els Mossos van detenir un home per un delicte de tràfic de drogues en el marc d'un dispositiu dinàmic al metro de Barcelona. Fonts policials han detallat que l'arrestat, de 23 anys, duia a sobre un paquet amb cocaïna rosa i d'altres estris. L'home té tres detencions prèvies, cap de les quals relacionades amb delictes contra la salut pública. La intervenció policial està relacionada amb la mobilitat en entorns d'oci nocturn. En concret va tenir lloc entre les vuit del vespre de dissabte i les sis del matí de diumenge a les estacions de plaça Catalunya, Urquinaona i Verdaguer. Fruit d'aquesta actuació, la policia també va identificar 105 persones que acumulen 313 antecedents.