Accident

Mor una menor de 17 anys atropellada per un tren en un pas a nivell a Montcada

La noia ha travessat quan els barreres estaven baixades

ARA
2 min
Agents dels Mossos d'Esquadra en un punt de les vies del tren a Montcada i Reixac on hi ha hagut un atropellament mortal.

BarcelonaUna menor de 16 anys ha mort atropellada per un tren de Rodalies en un pas a nivell de Montcada i Reixac, al Vallès Occidental. Els Mossos d’Esquadra ho investiguen com un accident que ha tingut lloc a les 14.45 hores d'aquest dilluns. Segons el relat policial, dues germanes han intentat travessar les vies quan la barrera estava baixada. Haurien esperat que passés un primer tren per passar-hi, però no preveien que en passés un altre. Era un tren semidirecte, amb origen a Portbou i destinació Barcelona (no s’aturava a l’estació de Montcada), que ha envestit una de les noies i l'ha matat. La germana ha resultat il·lesa.

Segons ha avançat Europa Press i va poder confirmar l’ARA, la conductora hauria donat positiu en un test de drogues efectuat per la Policia Local després de l’atropellament. Per la seva banda, fonts de Renfe apunten que els resultats del control encara no són concloents. Segons fonts dels Mossos, la conductora no ha sigut detinguda i s’estan investigant els fets. Els Mossos també li practicaran nous controls de drogues i fonts del cos avisen que encara no és definitiu el primer ni un positiu vol dir que conduís sota els efectes de substàncies estupefaents. Es remeten, les mateixes fonts, a testos més exhaustius que es faran les hores vinents. Una de les claus serà la caixa negra del tren, que revelarà quan va tardar a frenar la conductora

Protecció Civil ha activat la fase de prealerta del pla Ferrocat i l’ha desactivat un cop restablert el servei, dues hores després de l’atropellament. Durant aquesta estona, els passatgers que sortien de Barcelona cap al nord pel Vallès quedaven aturats a Sant Andreu Comtal. Els passatgers que arribaven a Montcada eren encaminats cap a l’estació de Montcada-Manresa, a uns deu minuts a peu, per agafar la línia R4 i seguir cap a la capital catalana.

L'accident ha tingut lloc al pas a nivell que uneix els carrers Pascual i Provença. Amb la mort d'aquest dilluns, l'Ajuntament de Montcada i Reixac comptabilitza fins a 182 víctimes mortals a les vies del municipi des que se'n tenen dades oficials. Fonts del consistori calculen que el ritme és d'unes dues morts a l'any. L'Ajuntament ja ha convocat per a demà un minut de silenci.

Tres dècades després

El pas de les vies del tren per Montcada i Reixac fa anys que és al centre de la polèmica. L'esperat soterrament és una demanda veïnal que fa tres dècades que el govern espanyol s'ha compromès a solucionar. Però la solució no va arribar fins al passat mes de gener, quan van començar finalment les obres, que s'allargaran set anys. El ministeri de Transports va adjudicar el projecte a una unió temporal d’empreses (UTE) formada per la catalana Comsa, FCC i Ferrovial per un valor de 540 milions d’euros. Seran prop de quatre quilòmetres d’obra que permetran recosir el centre urbà d’un municipi de menys de 40.000 habitants, però ple de cicatrius: tres línies ferroviàries sense soterrar, la de llarga distància que passa per sota terra, dos rius, una autopista com la C-33 i l’autovia C-17.

stats