Successos

França i Alemanya recorden la tragèdia de Germanwings

Acte commemoratiu als alps francesos dels deu anys de l'accident de Germanwings.
1 min
Regala aquest article

Una ofrena floral al cementiri Le Vernet, als Alps francesos, ha marcat l'inici de l'homenatge pels 10 anys de la catàstrofe de Germanwings. Es tracta d'un acte commemoratiu que ha reunit familiars i autoritats i ha recordat les 150 persones que hi van morir, 51 de les quals eren espanyoles.

L'ambaixador d'Espanya a França, Victoriano Redondo Baldrich, i el conseller delegat de Lufthansa (Germanwings era la seva filial de baix cost), Carsten Spohr, han estat entre les autoritats presents al petit cementiri. "Vam prometre a les famílies que estaríem al seu costat en la mesura de les nostres possibilitats. I estem complint aquesta promesa. I complir-la seguirà sent la nostra obligació", ha assenyalat Spohr.

Homenatge a Haltern am See

L'institut de Haltern am See (oest d'Alemanya) també ha commemorat aquest dilluns amb un minut de silenci el desè aniversari de la caiguda del vol de Germanwings, en el qual van morir 16 alumnes i dos professors del centre. "El dolor segueix: fa deu anys la caiguda del vol 9525 de Germanwings va commocionar el nostre país. Avui recordem les 150 víctimes i els seus propparents. No els oblidem", ha dit Hendrik Wüst, el primer ministre del land de Renània del Nord, on hi ha la petita ciutat d'uns 40.000 habitants. A les 10.41 h, l'hora en què es va estavellar l'avió, han sonat les campanes a tota la localitat. Aproximadament un miler d'estudiants de l'Institut Joseph König han dipositat roses blanques en un memorial erigit per a les víctimes al recinte del centre educatiu i després han acudit al cementiri de la petita ciutat, on n'hi ha algunes d'enterrades, per col·locar una corona fúnebre.

stats