Societat29/07/2011

La tripulació no va configurar correctament l'avió per a enlairar-se

L'avió no es va configurar correctament per a volar. A més, segons l'informe, no va funcionar el sistema d'alerta d'errades.

Marcos Freijo
i Marcos Freijo

MadridLa tripulació no va configurar correctament l'avio, no va desplegar els flaps/slats (un sistema per a enlairar-se i aterrar) i no va detectar aquests errors ja que no va funcionar el sistema d'alerta (TOWS). A aquesta conclusió ha arribat la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC) a l'informe definitiu, publicat avui.

Entre les causes, l'informe assenyala que la tripulació no va detectar l'error de configuració ni "va identificar els avisos de pèrdua ni va corregir aquesta situació després de l'enlairament". Totes aquestes errades van causar l'accident, ja fa tres anys, en què van morir 154 persones. L'avió es dirigia a Gran canària.

Cargando
No hay anuncios

Segons la comissió, la tripulació no va portar a terme l'acció de seleccionar els flaps/slats de manera corresponent, no va realitzar la comprovació de la palanca ni les llums que indiquen el funcionament d'aquest protocol. A més, encara que va errar el funcionament del sistema d'alertes, l'informe indica la "inadequada gestió" del protocol per part de la tripulació.

Després d'examinar i estudiar les causes de l'accident, la CIAIAC recomana que es modifiqui el Manual de Vol per a què s'incloguin les instruccions adients per a comprovar el sistema d'alertes (TOWS). Aquest sistema anuncia, entre altres coses, si els flaps o els slats de l'avió no han estat correctament seleccionat per l'enlairament.