Sant Joan de Déu recapta la meitat dels 30 milions d'euros necessaris per construir el nou centre de càncer infantil
Les obres per habilitar el nou edifici començaran el 2018
![Imatge gràfica del futur SJD Pediatric Cancer Center de Barcelona](https://static1.ara.cat/clip/0839b680-1c51-4273-9ba1-09c422217a4b_16-9-aspect-ratio_default_0.jpg)
BarcelonaL'Hospital Sant Joan de Déu ha recollit gairebé 15 milions d'euros per a la construcció del centre de càncer infantil més gran d'Europa. La campanya #ParaLosValientes va començar el 15 de febrer i en 9 mesos ha arribat a la meitat dels diners que necessiten. Aquesta garantia econòmica els permet posar en marxa el projecte. Encara estan pendents d'alguns tràmits, com la llicencia d'obres, i el projecte s'està acabant de dissenyar però esperen tenir-lo enllestit a principis d'any i, d'aquesta manera, començar les obres durant el primer quadrimestre del 2018.
El Sant Joan de Déu Pediatric Cancer Center estarà ubicat en un solar pròxim a l'edifici de l'hospital. El projecte d'obres inclou la reforma d'una part de l'edifici ja existent, l'ampliació amb nous mòduls i la connexió, mitjançant un passadís elevat, amb l'edifici principal de l'hospital. El nou centre tindrà una superfície de 8.400 m2 i comptarà amb 40 habitacions, 8 càmeres per al trasplantament de progenitors hematopoètics, 30 boxs a l'hospital de dia, 20 despatxos per a consultes externes, radiofarmàcia, laboratori i altres serveis. El director de l'hospital, Manel del Castillo, diu que volen atendre més nens, però també atendre'ls millor: "Volem curar i cuidar, però també aconseguir nous tractaments efectius, disminuir les seqüeles i aconseguir una atenció més personalitzada. Volem que el centre estigui obert al món i que puguin venir nens d'arreu a curar-se sigui quina sigui la situació econòmica de la seva família". Des de l'hospital calculen que aquest nou centre tindrà capacitat per atendre 400 pacients l'any, un 30% més dels que poden atendre en l'actualitat.
Rellançament de la campanya
Per arribar a la xifra de 30 milions d'euros -quantitat necessària per a la construcció total del projecte- els organitzadors volen tornar a potenciar la campanya per conscienciar la ciutadania. El director de cinema i guanyador d'un Goya Carlos Marqués-Marcet ha enregistrat un curt de 2 minuts que és part de la campanya. El curt es projectarà durant el mes de gener a més de 90 sales de cinema de tot l'Estat. L'objectiu és que l'espectador hi col·labori enviant un SMS, el cost del qual anirà íntegrament dedicat a la donació. D'altra banda, la versió del curt per a xarxes socials té l'objectiu de redirigir l'espectador a la pàgina web de l'associació perquè hi faci una donació solidària.
Des de l'associació asseguren que tot tipus de donacions són bones -des de les microdonacions de ciutadans anònims fins a les donacions grans fetes per empreses. La directora de la campanya, Gloria García, vol que tothom s'involucri en el projecte: "Volem trencar amb el cercle de les famílies que han patit això, volem obrir-ho a tota la societat, que no hagis de passar per això per sensibilitzar-te. Volem que la gent se senti part d'aquest projecte, que quan ho vegin pensin que ells també han ajudat a fer-lo possible".
L'Hospital Sant Joan de Déu aconsegueix taxes de curació elevades: el 80% dels infants amb càncer que es tracten a l’hospital superen la malaltia.