La síndica denuncia "irregularitats" en la prestació de serveis funeraris
Vilà denuncia que a la ciutat hi ha 3.000 persones que "malviuen" al carrer
BarcelonaLa síndica de greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha alertat de la "manca de transparència" en la gestió dels serveis funeraris a la ciutat, així com d'"irregularitats" en la prestació de Cementiris de Barcelona, SA. En la presentació de l'informe anual corresponent al 2018, Vilà ha denunciat que no s'informi prou els ciutadans sobre quins serveis són obligatoris i quins voluntaris i que no s'especifiqui què implica cadascun.
Vilà ha demanat a l'Ajuntament que elabori un informe que especifiqui les taxes de cementiris que sigui "útil per a la ciutadania". L'informe, segons la Síndica, s'hauria de fer públic en seu electrònica per "garantir la transparència de la informació pública".
D'altra banda, la síndica ha remarcat que la dificultat per accedir a un habitatge és una de les qüestions que més preocupen els ciutadans. Vilà ha denunciat que algunes persones no han rebut les notificacions per accedir a un habitatge de protecció social i que més de 400 persones n'esperen un de la mesa d'emergència.
442 expedients a la mesa d'emergència
Una altra de les qüestions que ha subratllat la síndica són les dificultats per accedir a un habitatge a Barcelona. Vilà ha avisat que hi ha 442 expedients valorats positivament que estan esperant un habitatge de la mesa d'emergència. A més, ha demanat a la Generalitat que incrementi el pressupost perquè hi hagi més habitatge social a la ciutat i ha tornat a reclamar que es pugui limitar el preu del lloguer.
Vilà ha apuntat que també s'han detectat incidències a l'hora de comunicar a alguns ciutadans que se'ls havia adjudicat un habitatge de protecció oficial. Segons ha explicat, en alguns casos l'avís queda a les bústies després que l'hagi portat un operador postal, però els actes dels operadors no disposen de la presumpció de veracitat.
La síndica ha denunciat que unes 3.000 persones "malviuen" als carrers de Barcelona. Ha precisat que un miler dormen al carrer i unes 2.000 ho fan en albergs. En aquest sentit, ha assenyalat que està ultimant una actuació d'ofici per valorar l'eficàcia del model municipal d'atenció a les persones sense llar.
La Sindicatura rep 1.729 queixes l'any 2018
Durant tot l'any passat la Sindicatura va fer 3.604 actuacions, de les quals 1.729 van ser per queixes i 1.875 assessoraments i consultes generals. Del total de queixes, 866 han acabat en resolució de la defensora. En 840 ocasions s'ha fet un assessorament tècnico-jurídic i en 23 s'ha fet una actuació d'ofici.
La Sindicatura ha rebut queixes sobre diferents qüestions. Els barcelonins han denunciat el soroll dels camions de les escombraries a la nit, però també la impossibilitat de disposar d'un títol provisional mentre s'obté la nova T-16, així com les dificultats per adaptar-se a la nova xarxa ortogonal d'autobusos. Els problemes que generen els narcopisos al Raval, la venda ambulant no autoritzada, la manca de garanties per atendre els menors no acompanyats, les dificultats en l'accessibilitat a la ciutat o la falta de lavabos públics són algunes de les qüestions que més van denunciar els veïns l'any 2018.