El Síndic rep prop de 200 queixes per la precarietat del servei de Rodalies en menys d'una setmana
Els usuaris demanen una rebaixa de tarifes, una millora de les freqüències i combois més confortables
BarcelonaEl Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha rebut un total de 194 queixes en menys d'una setmana sobre la precarietat del servei de Rodalies i Mitjana Distància. Els usuaris demanen que el Síndic intervingui per buscar solucions davant el Departament de Territori i Sostenibilitat, de Renfe i també del Ministeri de Foment. Els usuaris reclamen una rebaixa de les tarifes i evidencien l'encariment que va comportar la supressió dels descomptes d'anada i tornada i dels nens majors de quatre anys. També reclamen una millora en les freqüències dels serveis i, en alguns casos, en la seguretat i comoditat dels combois.
Ribó s'ha reunit amb el director general de Rodalies de Catalunya, Félix Martín, i li ha exposat totes aquestes qüestions, a banda d'algunes propostes per tal de facilitar l'accés als trens adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.
Martín s'ha mostrat "molt receptiu" a col·laborar amb les investigacions del Síndic, tot la limitació de competències que ha expressat, segons ha apuntat Ribó. En aquest sentit, el Síndic adreçarà part de les queixes rebudes al Defensor del Poble perquè, si ho considera oportú, demani la informació pertinent al Ministeri de Foment i a l'empresa Adif.
D'altra banda, crearà una taula de discussió entre usuaris i responsables del servei per parlar del disseny del model ferroviari i buscar conjuntament solucions als problemes en l'ús del servei.