El Síndic de Greuges intervé d'ofici per l'embús de maletes a l'aeroport del Prat

Ribó lamenta que posar una reclamació és complicat

La terminal 1 de l'aeroport del Prat, durant l'operació sortida de les vacances d'estiu d'aquest 2012./ ACN
Europa Press
06/08/2015
1 min

BarcelonaEl Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha intervingut d'ofici per defensar el dret dels passatgers després del "greu" embús de maletes sofert als últims dies a l'aeroport del Prat per part de les companyies aèries, ha informat l'organisme aquest dijous en un comunicat. Ribó ha titllat "d'inacceptable" el servei que reben els passatgers, no només pel greuge que suposa, sinó pel servei d'atenció que els ofereixen després les aerolínies, en contra del que estableix el Codi de consum de Catalunya.

En aquest episodi, que ha implicat especialment a la companyia Vueling, els viatgers afectats tenen moltes dificultats per accedir als sistemes de reclamació habilitats, especialment per telèfon, que a més a més són de pagament i acostumen a estar ocupats.

Per evitar que es repeteixi aquesta situació, Ribó s'ha dirigit a l'Administració i a les empreses del sector per analitzar conjuntament canvis normatius perquè, si és necessari, garanteixin la defensa dels drets de les persones afectades. En la seva intervenció, el Síndic s'ha posat en contacte amb el ministeri de Foment, les direccions generals d'Aena i de l'Aeroport del Prat, la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i les companyies Groundforce, d'assistència en terra, i Vueling.

stats