Societat26/03/2015

El copilot va estavellar l'avió expressament

El fiscal de Marsella revela que Andreas Lubitz va iniciar el descens de manera voluntària quan estava sol a la cabina i va impedir que el comandant hi tornés a entrar

Ara
i Ara

BarcelonaEl copilot de l'avió de Germanwings va estavellar l'avió expressament, segons han determinat els investigadors a partir de la gravació dels sons de la cabina en els últims minuts del vol. El fiscal de Marsella que investiga l'accident, Brice Robin, ha revelat que el copilot, un alemany de 27 anys identificat com a Andreas Lubitz (perfil a Facebook), va iniciar el descens de manera voluntària en un moment en què es va quedar sol a la cabina i va impedir que el comandant hi tornés a entrar. El fiscal ha detallat que en els últims minuts del vol, mentre el comandant intentava accedir a la cabina, en la gravació se sent que el copilot respira amb normalitat però no diu ni una paraula.

Robin ha explicat en roda de premsa que aquesta nit ha rebut la transcripció de la gravació. "Durant els primers 20 minuts els pilots parlen amb normalitat, de manera amable", ha començat a explicar Robin. "Després se sent el comandant que prepara el brífing de l'aterratge a Düsseldorf, i les respostes del copilot semblen lacòniques", ha detallat Robin a continuació.

Cargando
No hay anuncios

Uns moments després, ha afegit el fiscal, "se sent el comandant demanant-li al copilot que agafi els comandaments de l'avió, el soroll d'una cadira que va enrere i el soroll d'una porta que es tanca". És probable, ha interpretat Robin, que el comandant sortís de la cabina per anar al lavabo.

"És en el moment en què el copilot està sol quan manipula els botons del sistema de vol per accionar el descens de l'aparell, que només es pot fer de manera voluntària", ha afegit el fiscal de Marsella. Llavors, ha dit, "se senten les peticions del comandant, que s'ha identificat, i no té cap resposta per part del copilot".

Cargando
No hay anuncios

Tenint en compte el protocol d'obertura de la porta d'accés, que permet obrir-la des de fora excepte si es bloqueja intencionadament des de dins, "la interpretació més plausible és que el copilot es va negar a obrir la porta". En els minuts finals de la gravació, ha afegit el fiscal, se sent que el copilot "respira amb normalitat però no pronuncia ni una paraula".

Robin ha avançat que el copilot no estava inclòs a cap llista de terroristes. "Amb les informacions que tenim, res ens permet dir que es tracti d'un atemptat terrorista, però ara hem de veure l'entorn del copilot", ha detallat el fiscal. Les autoritats alemanyes, que ja han confirmat que no hi ha "indicis de rerefons terrorista", interrogaran l'entorn més proper del copilot.