S’ajorna 4 anys l’exigència del 'first' per obtenir un grau universitari

El 25% dels estudiants universitaris de tercer curs de grau no tenen el nivell B2

Uns estudiants ahir fent els primers exàmens de la selectivitat a la UPF.
Ara
22/06/2017
2 min

BarcelonaEls estudiants universitaris que es graduaran el curs vinent no hauran d’acreditar el 'first certificate' (el nivell B2 de llengua estrangera), tal com es va aprovar per als estudiants que iniciaven el grau el curs 2014/15. La junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) ha aprovat aquest dijous una moratòria de 4 anys per aplicar aquesta exigència als graduats universitaris després de comprovar, a través d’unes proves de nivell, que hi ha un percentatge important d’estudiants amb coneixements d’idiomes insuficients per arribar al final del grau amb el B2.

El 19 d’abril passat la comissió de política lingüística va avaluar els resultats de les segones proves de nivell de coneixements d’idiomes adreçades als alumnes de 3r de les universitats, i que comparava la situació amb la de l’inici dels estudis. Les proves van demostrar resultats similars als obtinguts inicialment, amb una "lleugera millora", però s’hi va constatar que tot i el progrés hi ha un percentatge important d’estudiants "amb uns coneixements d’idiomes insuficients" per arribar al final dels estudis amb aquest B2.

El conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha revelat que, de mitjana, el 25% dels estudiants universitaris de tercer curs de grau no tenen el nivell B2 i, per tant, difícilment el podran acreditar l’any vinent. Per aquest motiu s’ha decidit modificar la llei per establir una moratòria o ajornament durant 4 anys de l’entrada en vigor de l’exigència de l’acreditació del nivell B2.

A més, el CIC també ha tingut en compte els alumnes que s’han esforçat per acreditar el coneixement d’una tercera llengua i per aquest motiu, al títol de graduat s’hi incorporarà el Suplement Europeu al Títol (SET), una especificació de les assignatures cursades o els certificats presentats.

Per Baiget "ha fallat tothom" amb responsabilitats variades, perquè les universitats no tenien la percepció que aquesta exigència s’havia de complir i, per tant, "no s’han fet prou esforços’’. El conseller ha assegurat que el problema no ha sigut econòmic, perquè hi ha hagut ajudes en el programa Parla3, posat en marxa precisament per impulsar una millora en el coneixement d’idiomes dels estudiants catalans.

stats