TRÀNSIT AERI

Ryanair presumeix de seguretat

Un informe d'Irlanda sobre els incidents dels avions de Ryanair a València conclou que la companyia va complir els paràmetres de seguretat. Recomana, però, que revisi la seva política de combustible.

TREURE PIT  El president de Ryanair, Michael O'Leary, va defensar ahir l'actuació de la companyia en una roda de premsa a Madrid.
Laura Díaz-roig / Joan Serra
21/09/2012
2 min

BARCELONA.Ryanair no només no es disculpa per tots els incidents dels últims mesos sinó que ara presumeix d'estar al nivell de les companyies aèries més segures d'Europa. En un intent de netejar la seva imatge, el president de l'aerolínia low cost , Michael O'Leary, va avançar ahir l'informe preliminar de les autoritats irlandeses sobre els aterratges d'emergència de tres avions de la companyia a València el 26 de juliol, que conclou que es va complir la normativa de seguretat i operativa de la Unió Europea.

Segons l'Autoritat d'Aviació Irlandesa (IAA), els tres avions -que havien de volar a Madrid però van ser desviats a València per una tempesta elèctrica- complien amb els nivells de carburant que estableix la normativa. Tot i així, l'informe recomana a la companyia que revisi la seva política de combustible i valori l'emissió d'una guia orientativa a les tripulacions respecte al carburant que cal carregar en operacions cap a aeroports concorreguts, especialment en dies de condicions meteorològiques adverses, quan és més probable que es demani un desviament.

Les polítiques de combustible de Ryanair, segons O'Leary, canvien contínuament perquè la companyia busca, com les altres aerolínies, una càrrega òptima i són els comandants els que decideixen quant en carreguen. Aquesta és, tal com va assegurar el president de la companyia low cost , l'única instrucció que se'ls dóna des de Ryanair. O'Leary va carregar ahir contra el ministeri de Foment, que va acusar de difondre informacions falses, i el va convidar a visitar les seves instal·lacions a Dublín per esvair possibles dubtes.

Mentrestant, l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA) continua la investigació que va obrir a Ryanair i, quan acabi, la remetrà a la Comissió Europea i a la IAA, tal com va apuntar ahir el ministeri de Foment.

No alarmar la ciutadania

Les paraules d'O'Leary arriben l'endemà que l'Audiència de Madrid fes pública la decisió d'arxivar la causa penal per l'accident de l'avió de Spanair que feia el trajecte Madrid-Gran Canària i que es va estavellar a Barajas. Arran d'aquests dos esdeveniments, el president canari, Paulino Rivero, va exigir ahir al govern espanyol que intensifiqui els controls en matèria de seguretat aèria però sense "jugar amb la incertesa" i ser "alarmista" perquè es posa en risc l'economia.

També havia sortit en defensa de Ryanair el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, que va recordar dimecres que la companyia només registra un 0,008% d'incidències en el conjunt de les seves operacions. Font, que és el representant del Govern en les negociacions amb Ryanair, va puntualitzar que l'aerolínia compta amb la flota d'avions "més jove" del continent. La companyia, amb presència al Prat i Girona, tornarà a operar aquest hivern a l'aeroport de Reus amb set rutes.

stats