Societat08/03/2012

Rigau considera que la resolució del TSJC sobre la immersió lingüística és una "victòria del Parlament"

Veu garantida per la LEC l'atenció lingüística individualitzada en castellà a les famílies que ho demanin

Sònia Sánchez
i Sònia Sánchez

BarcelonaLa consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha qualificat aquest dijous la resolució del TSJC com una "victòria del Parlament" en entendre que ha "revalidat" el model lingüístic que fixa la Llei d'Educació de Catalunya (LEC).

En el cas concret de la família que va interposar el recurs, Rigau ha assenyalat que la filla ja està en l'educació universitària, de forma que ara no s'hi pot actuar, i que l'altre fill cursa actualment tercer d'ESO. Per aquest nen, "es constatarà amb el centre el seu coneixement i capacitat en les dues llengües", per oferir-li atenció individualitzada en castellà "si ho necessités" tot i que el fet que hagi arribat fins a final de l'ESO ja pressuposa el seu domini d'ambdues llengües.

Cargando
No hay anuncios

Segons Rigau, el sistema educatiu actualment ja garanteix "l'atenció lingüística individualitzada" que reclama la resolució per aquests casos, per mitjà de l'article 11.4 de la LEC, que ho preveu per als primers ensenyaments, és a dir, al segon cicle d'infantil (dels 3 als 6 anys).

Rigau ha explicat que les famílies ara poden especificar en la preinscripció la llengua materna dels seus fills i després, durant la matrícula, poden demanar una atenció individualitzada en castellà, que el centre li oferirà de forma "integrada en el funcionament del centre", però "mai separant-lo del grup per motius de llengua", tal com "deixa ben clar l'Estatut".

Cargando
No hay anuncios

Habitualment aquesta atenció individualitzada significa que el mestre s'adreça al nen en castellà i fa una atenció personalitzada per assegurar-se que compren les matèries explicades a classe en català, explicant-se-les en castellà si fes falta, a més d'establir-se una comunicació oficial en castellà amb la família per part del centre. Aquest seguiment individual, que només es pot exigir al segon cicle d'educació infantil, té una duració variable fins que es constata la capacitat del nen per seguir les classes en català.