Retiren l'arrest domiciliari al capità del 'Costa Concordia'
Francesco Schettino està acusat d'homicidi múltiple, abandonament de la nau, naufragi i de no haver informat les autoritats portuàries de la col·lisió
RomaLa jutge italiana encarregada de la instrucció del cas 'Costa Concordia', el creuer que va naufragar el passat 13 de gener davant les costes de l'illa del Giglio, ha decidit retirar la mesura cautelar d'arrest domiciliari que pesava sobre el capità del vaixell, Francesco Schettino.
Segons ha informat avui en un comunicat l'advocat de Schettino, Bruno Leporatti, la jutge d'instrucció Valeria Montesarchio va decidir substituir la mesura cautelar dictada el 17 de gener per l'obligació de sotmetre's a controls rutinaris al municipi de la seva residència, Meta di Sorrento, al sud del país, del qual podrà allunyar-se només amb autorització judicial.
D'aquesta manera, la jutge d'instrucció que porta el cas accepta la sol·licitud de la defensa del capità del 'Costa Concordia' de rebaixar la mesura cautelar imposada.
Schettino està acusat d'homicidi culpós múltiple, abandonament de la nau, naufragi i de no haver informat immediatament les autoritats portuàries de la col·lisió contra l'escull que va provocar el naufragi del vaixell, que va causar 30 morts, entre ells un espanyol i dos peruans, i dos desapareguts.
El capità figura com el suposat responsable del naufragi de la nau, després que aquesta encallés en unes roques per una maniobra d'aproximació a la costa de la petita illa del Giglio que va resultar fatal.
En tots aquests mesos la Fiscalia de Grosseto ha demanat presó preventiva per a Schettino perquè considerava que hi havia risc de fuga i risc d'alteració de les proves, però el Tribunal Suprem va rebutjar aquest recurs el passat 10 d'abril, confirmant l'arrest domiciliari ara revocat.
A mitjan febrer, la Fiscalia va ampliar a nou el nombre de persones investigades pel naufragi, entre les quals hi havia tres responsables de la naviliera propietària del vaixell, Costa Cruceros, que atribueix els fets a una imprudència del capità.
Dimarts passat, el diari 'Il Corriere della Sera' informava d'una avaria registrada a la caixa negra del vaixell quatre dies abans del naufragi i sobre la qual mai es va arribar a intervenir, així com d'altres suposades irregularitats durant la travessia del 'Costa Concordia'. Costa Cruceros va negar immediatament que la caixa negra hagués quedat inutilitzada, sinó que va dir que es tractava d'un "codi d'error", i va afegir que el vaixell "estava equipat amb totes les cartes nàutiques necessàries, en paper i electròniques, per completar el viatge planejat".