La defensa del mercant rus demana que s'imputi els dos supervivents del pesquer
L'advocada del 'Mid Volga' creu que hi ha "concurrència de responsabilitats" en l'enfonsament del vaixell
BarcelonaLa defensa dels responsables del mercant rus ('Mid Volga 2') que va envestir un pesquer al port de Barcelona ('Fairell') demanarà que s'investigui també els dos supervivents de l'accident. En la investigació de moment només hi ha com a imputats el capità i el primer oficial del mercant rus, però la seva defensa podria demanar que també fossin investigats els dos mariners del 'Fairell' perquè considera que hi va haver una "concurrència de responsabilitats" en el sinistre.
Segons Teresa Vallverdú, en la seva declaració com a testimoni davant de la jutgessa que investiga la mort de dos pescadors en el sinistre, el patró del 'Fairell' ha caigut en algunes inconcrecions i contradiccions, i ha reconegut que primer va veure el vaixell rus, no va variar el seu rumb, el va deixar de veure i després ja el tenien a sobre. A més, tampoc no hauria sentit la sirena del vaixell més gros.
Així, segons les primeres proves pericials sobre la trajectòria de les dues naus, Vallverdú creu que el 'Fairell' hauria hagut de fer alguna maniobra per esquivar el xoc, ja que és una embarcació molt més petita i per tant més àgil que el 'Mid Volga 2'. No obstant això, i com ha confirmat el patró del pesquer, no va variar el seu rumb. Els dos pescadors han declarat durant poca estona, i la magistrada i els serveis de seguretat de la Ciutat de la Justícia han permès que sortissin per una porta lateral per poder esquivar la premsa, cosa que no es va permetre als dos mariners russos quan van declarar al jutjat.
El pesquer no serà reflotat
El vaixell rus ja va tornar al seu país d'origen, però s'està a l'espera de l'anàlisi de la caixa negra per acabar-ne d'aclarir la ruta exacta. Per la seva banda, el pesquer no serà reflotat perquè el cost seria molt alt i no aportaria gaires dades més a la investigació de les que ja es tenen.
Al vaixell pesquer hi viatjaven quatre homes, dos dels quals, espanyols, van poder ser rescatats per la tripulació de la mateixa nau russa, i dos més, un senegalès i un marroquí, es van enfonsar amb les restes de la barca destruïda fins a 160 metres de profunditat. Les tasques de rescat dels dos cossos es van allargar durant cinc dies i van implicar la utilització d’un robot submarí de Salvament Marítim amb capacitat per descendir fins a aquella profunditat.
El jutjat d'instrucció número 19 de Barcelona va decretar llibertat sota fiança de 50.000 euros per al primer oficial del mercant rus després de prendre-li declaració. Tant aquest membre de la tripulació com el capità del vaixell havien estat citats en qualitat d’investigats, però el segon va quedar en llibertat provisional perquè era el primer el que pilotava la nau en el moment de l’accident. El jutge els acusa de dos delictes d'imprudència greu amb resultat de mort.