Renfe sanciona l'empresa de vigilants Ombuds per l'actitud racista d'un dels seus empleats a Sants
El treballador persegueix i amenaça un passatger negre a qui li reclamava la documentació
BarcelonaRenfe ha anunciat aquest divendres que ha imposat una sanció a l'empresa Ombuds, amb qui té externalitzat part del servei de vigilància, per l’actitud d’un dels seus vigilants de seguretat amb un viatger a Sants. En un vídeo, que s'ha fet viral a les xarxes, ha enregistrat un dels empleats mentre perseguia, amenaçava i fins i tot agredia un dels passatgers, un noi negre, sense que aquest hagués comès cap acte delictiu.
Al vídeo, el vigilant de seguretat reclama diverses vegades la documentació al passatger. Davant les preguntes d'un altre usuari -el que enregistra el vídeo- el treballador assegura que el noi "s'ha saltat un control" i el desafia a "solucionar-ho al carrer". La baralla no s'atura fins que tots dos surten al carrer, amb pas accelerat i el noi es dirigeix a un Mosso d'Esquadra.
El vídeo s'ha fet viral a les xarxes socials i per això, a banda d'obrir un expedient sancionador que pot acabar amb una multa econòmica, Renfe també ha exigit a l'empresa Ombuds que apartés de forma immediata aquest vigilant en concret del servei de Renfe.
L'operadora ferroviària ha explicat que els contractes d'externalització que signen amb altres empreses contenen clàusules que els permeten sancionar aquesta tercera companyia en el cas d'incompliments. "Per suposat una actitud discriminatòria per la raó que sigui contra qualsevol persona, la falta de respecte o el maltractament són qüestions que estan regulades als nostres contractes", assegura un portaveu de Renfe.
"En el moment que qualsevol empresa signa un contracte amb Renfe, a més de prestar el servei amb la qualitat d’acord amb el contractate, se li exigeix respecte i educació amb els ciutadans que utilitzen els nostres serveis", ha assegurat la companyia en un comunicat.