RODALIES

Els maquinistes s'emparen en el compliment dels descansos, mentre CCOO els acusa de corporativistes

El portaveu del sindicat de maquinistes assegura que no fan una protesta encoberta sinó que compleixen estrictament el que diu la legislació com a protesta pels horaris que estableix la direcció. Per CCOO, la responsabilitat és compartida entre els maquinistes i la direcció

Portavue del sindicat de maquinistes Semaf
Redacció
25/01/2011
2 min

BarcelonaEls diversos sindicats de Renfe coincideixen a dir que la direcció vol fer complir uns horaris als maquinistes que no respecten els descansos que estableix la llei. Tot i això, CCOO acusa el sindicat dels maquinistes, Semaf, de no haver arribat a un acord amb la direcció i que això està perjudicant els usuaris.

Protesta pels descansos

El portaveu del sindicat de maquinistes Semaf, Jordi Escudé, ha explicat als mitjans aquest matí que ells no estan fent una vaga encoberta, sinó que estan complint estrictament el que diu la legislació com a protesta pels horaris que estableix la direcció que han de complir.

El desacord entre maquinistes i direcció fa temps que dura. En concret, segons Escudé, estan "intentant negociar amb l'empresa des del mes d'octubre". El que negocien és el que anomenen "quadre de serveis", és a dir, els horaris de treball dels maquinistes. El portaveu ha explicat que la llei estableix que només poden conduir durant 5 hores i mitja, i que després han de fer un descans de 45 minuts si volen arribar al total de 8 hores diària. Però assegura que amb els horaris que els marquen no es compleixen els descansos necessaris.

Des d'ahir dilluns, una part dels maquinistes estan complint els horaris que estableix la llei i saltant-se els horaris marcats per l'empresa. I és per això que es produeixen retards a les Rodalies.

A més, molts conductors també han argumentat que els seient no és adequat per treballar, per tal de no conduir. Sobre aquest aspecte, Escudé ha concretat que l'any 2002 es va arribar a un acord perquè en dos anys canviessin tots els seients per tal que sigui ergonòmics i no perjudiquin la salut laboral dels conductors. Però Renfe no hauria complert el compromís.

CCOO acusa Semaf

Qui també ha passat pels micròfons dels mitjans aquest matí ha estat el portaveu de CCOO a Renfe, Cristóbal Cobo, que ha responsabilitzat tant els maquinistes com la direcció de l'empresa per la situació a què s'ha arribat. El portaveu de CCOO ha dit que és culpa de la "ineptitud de la direcció de Renfe i d'un sindicat corporatiu [en relació a Semaf, que és el sindicat dels maquinistes] que se n'aprofita".

Cobo dóna la raó als conductors en el sentit que els horaris que estableix l'empresa no permeten fer els descansos que estipula la llei. Però considera que es podria haver evitat arribar a la situació actual.

A més, assegura que darrere de la protesta dels maquinistes hi ha una voluntat d'obtenir millores econòmiques.

stats