Recoder: "El model radial de la gran Aena només s'assembla al de Romania"
El conseller de Territori critica la política aeroportuària i ferroviària d'Espanya en una entrevista a 'El Mundo'. Assegura que en dos mesos s'hauria de veure "la voluntat del govern [espanyol] de corregir el rumb de la inversió en infraestructures"
BarcelonaEl conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, veu la situació de les infraestructures a Catalunya al límit, però encara està disposat a esperar "dos mesos" per comprovar si es veu "la voluntat del govern [espanyol] de corregir el rumb de la inversió". Ho anuncia en una entrevista el diari 'El Mundo' aquest diumenge.
Es mostra molt crític amb el model d'infraestructures que històricament s'ha aplicat a l'estat espanyol, tant pel que fa a les ferroviàries com a les aeroportuàries. Respecte de la gestió dels aeroports, que una vegada darrere l'altra Madrid es nega a descentralitzar, repta l'executiu de Mariano Rajoy: "El govern [espanyol], que esculli el model, que decideixi. És el d'Anglaterra? És el de França, el país que va inventar el jacobinisme i el més centralista d'Europa? Dons ens hi apuntem. És el d'Alemanya? El dels EUA? No trobaran cap model similar a l'espanyol. Bé, sí, el de Romania. Aquest sí que s'assembla al model radial de la gran Aena. Això és el passat, no el futur."
Pel que fa als transports ferroviaris, retreu la manca de lleialtat al govern de Rodríguez Zapatero –"em van explicar que el sistema de seguretat European Rail Traffic Management System (ERTMS), que reclamem des de Catalunya des de fa anys sense èxit, no funcionava. I ara s'ha instal·lat a tota la xarxa de Madrid"–, i adverteix que la nova ministra de Foment, Ana Pastor, "no sempre és coherent i aquesta actitud ens desorienta". A més, recorda que "fer un AVE que no porta persones, sinó només il·lusió, és una mala política".
Encara és més contundent respecte de Rodalies. "Arreglar el tema de Rodalies a Catalunya és una qüestió de dignitat. El patiment dels 400.000 usuaris de Rodalies amb els múltiples incidents és impresentable al segle XXI, i més si comparem les inversions que s'han fet a Catalunya a Rodalies amb les que s'han fet a la metròpoli de Madrid", sentencia.