El RACC calcula que el 40% dels radars de Catalunya tenen una senyalització deficient

L'entitat critica que no hi ha cap normativa que ho reguli i demana al Servei Català de Trànsit que impulsi un sistema "més transparent i comprensible" per als conductors

L'auditoria valora com a recomanable aquest tipus de senyal per alertar d'un radar
Pau Esparch
20/07/2017
2 min

BarcelonaEl RACC ha analitzat la senyalització dels 228 radars fixos i els 21 de tram que hi ha a Catalunya, que és la comunitat autònoma de l'Estat amb més aparells d'aquest tipus (amb el 26,1% del total). L'estudi ha conclòs que el 40% dels radars tenen una senyalització deficient, ja que no hi ha cap símbol que indiqui que hi ha l'aparell o bé falta el senyal del límit de velocitat després de l'alerta del radar.

"No és just que hi hagi el senyal de radar i no el de velocitat, perquè els conductors no recorden el límit", ha valorat el director tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, que ha assegurat que és "totalment inacceptable" que hi hagi 10 radars fixos sense el símbol d'avís. Tot i això, Puerto ha afegit que dels 10 radars sense el senyal, 9 no han imposat multes; per tant, l'entitat considera que es tracta de caixes buides.

Puerto ha criticat que no hi ha cap normativa a Catalunya que reguli la senyalització dels radars i ha demanat al Servei Català de Trànsit que impulsi un sistema "més transparent i comprensible" per als conductors. De fet, ha afirmat que l'única normativa "clara" és la del ministeri de Foment, que només s'aplica a la xarxa de carreteres de l'Estat.

A Catalunya, dels 12.000 quilòmetres de carreteres, uns 2.500 són de la xarxa estatal (les carreteres nacionals i les autopistes). Puerto ha ressaltat que els radars sempre haurien de tenir un senyal d'avís del radar amb el límit de velocitat.

Un nombre de multes "desproporcionat"

L'auditoria del RACC també ha calculat que 14 radars catalans posen un nombre de multes "desproporcionat", si es tenen en compte els vehicles que hi passen. Malgrat que els radars estan senyalitzats, Puerto ha dit que "hi ha un problema" i s'ha de fer alguna cosa més que multar els conductors.

Fa uns mesos, l'ARA va publicar que els radars de les carreteres catalanes han enxampat 4 milions de conductors en cinc anys per córrer massa i han ingressat 254 milions d'euros. De les mateixes dades es va desprendre que els tres radars d'entrada a Barcelona multen 8.750 conductors cada mes.

stats