El RACC denuncia que la inacció de l'Estat a la N-340 és per qüestions electorals

Tres dels 10 trams amb més accidents amb camions implicats són de la N-340, segons l'estudi europeu EuroRap

La N-340 és la via més mortal de Catalunya. Aquest any hi han perdut la vida 17 persones, 13 de les quals a la demarcació de Tarragona.
Albert Solé
15/12/2015
2 min

BarcelonaEl RACC encara no entén per què el ministeri de Foment encara no ha pres cas decisió per evitar els accidents a la N-340 a Tarragona. “Ens preocupa i ens indigna”, lamenta Josep Mateu, president del RACC, que proposa des de fa un any –igual que la Generalitat– aplicar el ‘model Girona’. És a dir, prohibir els camions a la N-340 i bonificar-los el peatge de l’AP-7. "La nostra proposta és la millor que hem trobat a curt termini; no podem esperar al proper accident", explica Mateu, que afegeix: "El retard només s’explica per un tema electoral, a més de la pressió de les associacions de transportistes, que hi està influint molt".

Tres dels 10 trams amb més accidents amb camions implicats són de la N-340, segons l'estudi europeu EuroRap.

Evolució morts des de l'any 2000

"És incomprensible per què encara no ha actuat el ministeri perquè el 'model Girona' afavoreix a tothom", assegura Miquel Nadal, director de la Fundació RACC. Segons el club automobilístic, "hem fet càlculs i la mesura també afavoreix els transportistes, que s'estalvien temps i accidents". Els transportistes, però, no ho veuen igual. Josep Mateu opina que només miren el cas en termes "quantitatius i no qualitatius".

El president del RACC recorda que van enviar una carta al ministeri de Foment per demanar-los que apliquessin la solució de les bonificacions als camions, però que la resposta va ser que posarien 9 rotondes al tram de l'Ebre. "I els vam tornar a respondre que les rotondes no són la solució". Mateu explica que fins i tot la concessionària de l'autopista AP-7 a l'Ebre està d'acord a aplicar les bonificacions –a Girona l'augment dels camions per l'autopista han compensat la rebaixa–. "No tindria cost per a l'administració, per això no s'entén que juguin amb unes pors que no són racionals", apunta Miquel Nadal.

Tall de la N-340 a l'Ametlla de Mar, un dels vuit simultanis, que han convocat alcaldes i veïns de la zona / TJERK VAN DER MEULEN

Els alcaldes i els veïns dels trams afectats –també els transportistes–, no volen sentir a parlar del 'model Girona', i aposten com a solució provisional la gratuïtat de l'AP-7 en aquest tram, igual que tenen entre Salou i Torredembarra. Divendres passat van tallar la N-340 per vuit punts diferents per reclamar aquesta solució. Miquel Nadal, director de la Fundació RACC, admet que es podria fer, "però és poc probable". "La gratuïtat sí que l'hauria de pagar l'Estat, i en canvi el 'model Girona' tindria cost 0 per ells", afegeix. En aquesta línia, Josep Mateu, president del club, diu: "No podem demanar la lluna perquè això ens distanciaria de la solució".

stats