Societat17/09/2021

El PSC de Barcelona reajusta el seu equip a mig mandat: Laia Bonet relleva Rosa Alarcón a Mobilitat

Collboni defensa que el canvi reforça el vincle entre els projectes de ciutat i la gestió dels fons europeus

BarcelonaEntrada la segona meitat del mandat, el PSC reajusta el seu equip al govern de Barcelona: la tinent d'alcaldia Laia Bonet, que fins ara es feia càrrec de l'àrea de Transició Digital i Coordinació Territorial i Metropolitana, passarà a capitanejar també una de les àrees fortes –i polèmiques– de la ciutat: Mobilitat. Bonet rellevarà així l'actual regidora, Rosa Alarcón, que mantindrà la seva responsabilitat al capdavant del districte d'Horta-Guinardó i serà la nova portaveu del grup. El canvi, segons ha explicat el cap de files socialista a la ciutat, Jaume Collboni, respon a la voluntat d'unir sota una mateixa responsabilitat els projectes de mobilitat i la gestió dels fons europeus que pugui rebre la ciutat, que és una competència que tenia adjudicada Bonet. "Millorarà la capacitat d'executar projectes de transformació", ha defensat Collboni, que ha posat èmfasi en les millores pendents al transport públic.

Bonet serà ara –a partir de quan l'alcaldessa firmi els decrets de nomenament– la nova presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i també de l'Institut Metropolità del Taxi. Segons l'explicació del PSC, el relleu es fa amb la intenció de "reforçar el posicionament estratègic" de Barcelona en el context postcovid i de vincular la mobilitat a la digitalització i la sostenibilitat. Collboni ha elogiat la tasca feta per Alarcón en conflictes com el del taxi i en novetats anunciades per TMB, com la voluntat, apuntada en el nou pla estratègic encara sense concrecions, d'oferir un servei de motos i cotxes compartits. L'àrea de Mobilitat continuarà sota el paraigua de la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz (BComú), i és una de les que més diferències de criteri ha evidenciat entre socis de govern, amb projectes com els de protegir del trànsit els entorns escolars, que els comuns han agafat com a bandera del mandat: algunes intervencions que tenien l'aval d'Urbanisme no rebien la llum verda de Mobilitat. Uns i altres també veuen amb matisos diferents aspectes com els nous carrils bici o les superilles. Tot i ser tinents d'alcalde totes dues, Bonet estarà en aquest àmbit sota de Sanz en l'organigrama i heretarà qüestions pendents de resoldre com la regulació dels patinets d'ús compartit o la distribució urbana de mercaderies. Amb aquest moviment, el PSC reforça el seu paper en el discurs sobre la mobilitat:.

Cargando
No hay anuncios

A partir d'ara, Alarcón se centrarà en les tasques de portaveu del grup socialista -càrrec que abans ocupava Bonet- i s'encarregarà de les relacions amb els grups de l'oposició. Collboni també ha anunciat un altre canvi, pensat per avançar en la projecció internacional de la marca Barcelona, que és el nomenament de Pau Solanilla (Barcelona, 1970) com a nou comissionat de Promoció de Ciutat. Solanilla és l'actual director de relacions globals de Digital Future Society a la Fundació Mobile World Capital Barcelona. Abans havia sigut assessor a la secretaria d'estat per a la UE del ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació, assessor al Parlament Europeu i cap de gabinet de direcció i comunicació a l'Institut Europeu de la Mediterrània, entre altres càrrecs.

Dues remodelacions en dos mesos

Collboni ha emfatitzat en roda de premsa que tots els canvis s'orienten a "reactivar" la ciutat i encarar "els nous reptes" que s'ha d'afrontar des del punt de vista de la projecció internacional. Els reajustos a les files del PSC ja es van apuntar quan els comuns van fer canvis a les seves files per substituir el tinent d'alcalde de Cultura Joan Subirats, que es va jubilar abans de l'aturada d'estiu, per Jordi Martí i incorporar Pau González com a nou regidor de l'Eixample i Educació. Aquesta és la segona remodelació del govern en poc més de dos mesos.

Cargando
No hay anuncios

Des de l'oposició, grups com JxCat han vist en els canvis a les files del PSC una manera d'inentar "amagar" la responsabilitat de Collboni en el "desgavell i la degradació" que denuncien a la ciutat. Acusen el primer tinent d'alcalde "d'apartar" Bonet com a portàveu i traspassar-li la patata calenta de mobilitat, una àrea dominada pels comuns.