Societat19/12/2011

La T-10 s'apuja un 12% i valdrà 9,25 euros; el bitllet senzill es dispara fins als 2 euros

L'Autoritat del Transport Metropolità aprova una proposta que revoluciona el model i premia els usuaris de la T-Mes i de la T-Trimestre, que tindran un descompte afegit del 50% per a aturats. El sistema de peatges, que creix una mitjana del 5,4%, inclou descomptes que poden arribar al 100% en els trams metropolitans

Albert Balanzà
i Albert Balanzà

BarcelonaEl consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità ha aprovat aquest dilluns l'augment de tarifes amb unes quantitats superiors a les previstes i que registren com a dades més impactants la pujada de la targeta T-10 en un 12%, fins als 9,25 euros (abans valia 8,25 euros), i l'arribada del bitllet senzill als dos euros (abans 1,45 euros), amb un augment del 38%. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha justificat l'encariment en la reducció significativa de l'aportació de l'Estat i ha explicat més concretament que hi ha "uns increments de preu en favor dels abonaments", tenint en compte que la T-Mes i la T-Trimestre seran lleugerament més barates (50 euros i 135, un euro i cinc euros més barates que ara). També es crea una T-Trimestre per als aturats a meitat de preu i no varia la T-12, que manté la inscripció a 35 euros. La T-16, una proposta de l'Ajuntament de Barcelona, no s'ha valorat, de moment. La xarxa de transport públic, al marge de la desaparició d'algunes línies d'autobús que ha anunciat TMB, descarta l'eliminació del metro la matinada dels dissabtes però sí que aquest servei es tancarà en els ramals urbans de Ferrocarrils de la Generalitat. També passaran a millor vida les ampliacions d'horari en dies de futbol.

En l'àmbit del transport privat, els peatges creixeran una mitjana del 5,4% però s'introduiran descomptes que poden arribar al 100% en els trams metropolitans (Sant Cugat-Terrassa, Castelldefels-Sitges, Montgat-Mataró, Accés Alella i Accés Mollet) en el cas dels cotxes elèctrics amb tres o més ocupants i que utilitzen el peatge amb recurrència. Els peatges no metropolitans oferiran descomptes del 70% si es combina l'ocupació i el vehicle elèctric.