El president del RACC afirma que la solució de fons per a la N-340 és fer l'autovia, però implica fer més inversions
Reclama al ministeri de Foment desviar el trànsit de camions per l'AP-7 i combatre així la gran accidentalitat de la via
BarcelonaEl RACC ha llançat aquest dijous una campanya per reclamar al ministeri de Foment mesures que posin remei a la gran accidentalitat de la N-340. En una nota informativa que han publicat en diversos mitjans catalans, demanen desviar els camions de la N-340 per l'AP-7, amb una bonificació del 50% en el preu del peatge, que permetria reduir els accidents de trànsit pràcticament a zero. "No és cap solució teòrica, és una realitat que està en marxa i dóna resultat a la N-II a Girona des de l'abril del 2013", diu la petició.
El president del RACC, Josep Mateu, ha estat entrevistat aquest matí a 'El matí de Catalunya Ràdio' i ha afirmat que "la solució de fons és fer l'autovia", però que això vol dir "fer inversions al territori". La proposta de desviar els camions a l'AP-7, en canvi, no tindria cap cost per a l'administració, ja que no hauria de compensar la concessionària de l'autopista: la reducció del peatge s'ajustaria amb l'increment de trànsit provinent de la N-340.
Mateu també ha lamentat que s'estigui posant en una via molt poc segura el màxim de volum de trànsit, i s'ha referit a l'accidentalitat de la N-340 com un "malson": "Parlem de vides, d'accidents, de famílies", ha dit.
Tot i les demandes del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i del RACC, l'Estat segueix impassible a la sagnia de la N-340: no vol prohibir els camions i farà només cinc rotondes.