Les platges catalanes perden qualitat, segons el ministeri d'Indústria
Catalunya ha passat de 17 a 12 platges amb el segell 'Q' de qualitat turística: Calella, Castelldelfels, Gavà, Mataró, Castell-Platja d'Aro, Empuriabrava, l'Estartit, Sant Antoni de Calonge i Salou (alguns municipis tenen més d'una platja)
MadridEl ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, ha lliurat aquest dijous les banderes "Q" de qualitat turística a 12 platges de nou municipis catalans pels seus excel·lents equipaments i instal·lacions, serveis de neteja, seguretat i informació. Els termes municipals distingits per alguna de les seves platges són Calella, Castelldelfels, Gavà, Mataró, Castell-Platja d'Aro, Empuriabrava, l'Estartit, Sant Antoni de Calonge i Salou. Es tracta de cinc distincions menys que l'any passat, quan Catalunya va rebre 17 banderes "Q" de qualitat. A la demarcació de Barcelona han estat cinc les platges distingides amb la "Q" de qualitat turística. Són la Platja de Garbí a Calella, la platja de Castelldefels, la platja de Gavà i les de Callao i Varador a Mataró. Les platges d'Adarró, Ribes Roges, Sant Gervasi, Far de Sant Cristòfol i d'Ibersol al municipi de Vilanova i la Geltrú, guardonades també el 2013 amb la "Q" de qualitat, han perdut enguany la seva distinció.
La demarcació de Girona manté els cinc reconeixement de l'any passat. Les platges distingides són la de Sa Conca i la Gran de Castell-Platja d'Aro, la platja d'Empuriabrava, la platja Gran de l'Estartit i la de Sant Antoni a Sant Antoni de Calonge. Pel que fa a Tarragona les platges guardonades han estat les de Llevant i Ponent de Salou, igual que el 2013.
Amb 12 banderes, Catalunya se situa com a cinquè territori de l'Estat més distingit per darrere d'Andalusia, que encapçala el rànquing amb 65, la Comunitat Valenciana amb 45, la Regió de Múrcia amb 30 i les Illes Balears amb 15. Darrere Catalunya hi ha Cantàbria (11), Galícia (8), Astúries (6), Ceuta (2) i el País Basc i les Canàries (1).
Les banderes "Q" es concedeixen a aquelles platges que recullen els requisits del Sistema de Gestió d'Ús Públic, que es refereixen tant als equipaments com a la neteja, la seguretat, salvament i informació. Per valorar si es compleixen aquestes normes es parteix dels informes de les empreses i organitzacions turístiques que recullen auditors externs per a l'Institut de Qualitat Turística, una entitat privada creada l'any 2000 per desenvolupar la qualitat del sector turístic.