Les patates fregides de McDonald's perden el monopoli als Jocs Olímpics de Londres

La coneguda marca de menjar ràpid tenia un contracte d'exclusivitat amb els Jocs de Londres que prohibia la venda d'altres marques de patates

Les patates fregides s'han convertit en protagonistes dies abans de la inauguració / THINKSTOCK
Ara
12/07/2012
2 min

BarcelonaLa controvèrsia pel monopoli de les patates fregides durant els Jocs Olímpics de Londres s'ha resolt: els treballadors podran menjar qualsevol marca de patates fregides durant les tasques de preparació de les olimpíades. El comitè organitzador dels Jocs (LOCOG) ha respòs a les queixes dels proveïdors de menjar que estan dins i fora de la zona olímpica, que fins ara tenien prohibit vendre patates fregides als treballadors i voluntaris per un conveni d'exclusivitat que els Jocs té amb McDonald's, un dels màxims patrocinadors de l'esdeveniment.

Aquest patrocini inclou una clàusula que obliga als organitzadors dels Jocs a que McDonald's sigui l'únic proveïdor de patates fregides. Alguns negocis havien aconseguit que els deixessin vendre aquest producte quan anés acompanyat de peix fregit (les patates i el peix fregit formen un plat típic anglès, el conegut fish & chips). De fet, un comunicat del comitè LOCOG confirmava aquesta excepció: "Degut a obligacions de patrocini amb McDonald's, el Comitè ha informat a l'equip de provisió de menjar que no poden servir patates fregides soles a cap zona del Parc Olímpic". I afegia que "la única excusa per vendre-les és si es serveixen amb fish & chips".

Segons el diari anglès The Guardian, un portaveu del LOCOG ha confirmat que "ara els treballadors podran comprar patates fregides soles encara que no siguin de McDonald's".

Més restriccions per patrocinis

El cas de les patates fregides no és l'única controvèrsia causada pels patrocinis d'aquests Jocs. Els espectadors no podran penjar a Internet vídeos o sons dels esdeveniments esportius. El reglament diu que "qui posseeixi una entrada no transmetre o publicar vídeos i/o sons gravats, incloent les xarxes socials i Internet".

Els atletes, a més, no podran mencionar al Twitter la paraula "Pepsi" perquè Coca-Cola té un contracte d'exclusivitat. En aquesta línia, tampoc poden publicar que acaben de menjar una barra energètica o un cereal si no són patrocinadors oficials dels Jocs. Els esportistes tampoc podran "explicar o comentar les activitats dels altres participants".

stats