L'oficial del mercant rus paga la fiança per l'ensonsament del pesquer
El jutge el continua responsabilitzant de l'homicidi imprudent dels dos mariners que van morir en el sinistre
BarcelonaEl primer oficial del mercant rus relacionat amb l'enfonsament d'un pesquer al Port de Barcelona en el que van morir dos mariners, ha dipositat aquest matí davant del jutjat la fiança de 50.000 euros que li demanava el jutge per esquivar la presó provisional. El jove era qui pilotava el buc.
A la vista dels primers indicis, el magistrat considera que l'enfonsament va ser una imprudència del mercant rus. Per això continuarà investigant l'oficial i el seu superior, el capità de l'embarcació, per homicidi imprudent. El capità va quedar en llibertat provisional divendres passat, després de declarar davant del jutge, que va acordar imposar la fiança al seu subordinat.
En el xoc van morir dos pescadors de l’embarcació petita, 'El Fairell', que el mar va engolir a més de 150 metres de profunditat juntament amb el pesquer. Els altres dos tripulants van ser rescatats amb ferides lleus. El primer cos dels difunts es va poder recuperar dijous passat. El segon va aparèixer l'endemà divendres de matinada, molt a prop d’on s’havia localitzat el primer i del petit vaixell de pesca, que està destrossat.
Un canvi de rumb estrany
Quan es va produir la col·lisió, totes dues embarcacions estaven en marxa. El Fairell tornava cap al port de Barcelona després d’una jornada de pesca en alta mar. El Midvolga 2 acabava d’abandonar les instal·lacions portuàries i posava rumb cap a casa. En les trajectòries dels vaixells que es poden consultar als portals especialitzats, com ara ShippingExplorer, es pot veure com la petita embarcació de pesca manté el mateix rumb a l’hora d’intentar accedir a les instal·lacions portuàries fins que rep l’impacte del mercant rus.
En canvi, segons el dibuix de les trajectòries, el vaixell rus va virar dos cops després d’abandonar el port, en el que fonts consultades per l’ARA consideren una maniobra poc habitual. El segon dels canvis de rumb cap a l’est és el que el va portar a impactar finalment contra la petita embarcació pesquera d’arrossegament, de 25 metres d’eslora, amb el fatal desenllaç.
La investigació haurà d’acabar determinant què va passar exactament i per què es van produir aquests canvis en la trajectòria del vaixell rus, de 140 metres d’eslora. De moment, no ha transcendit cap detall del que van explicar el capità i el timoner en la declaració. Els dos comandaments van declarar durant gairebé tres hores, amb l’assistència d’una traductora, davant el jutge, el fiscal de sala, la defensa i els lletrats de les asseguradores dels dos pesquers.