SOCIETAT

El nou objectiu de Trànsit: carrils Bus-VAO i Bus-Moto a totes les vies d'accés a Barcelona

A la C-58, en el darrer mes i mig les retencions baixen un 50% i s'han multat 112 conductors per un mal ús del carril d'alta ocupació

Acn
05/05/2013
2 min

BarcelonaEl director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha explicat en declaracions a l'ACN que "la tendència" que persegueix és habilitar un carril Bus-VAO o Bus-Moto "a totes les vies d'accés a Barcelona" i fer-ho sense la necessitat de grans inversions.

L'objectiu és buscar un "factor diferencial" entre els ciutadans que viatgen en bus, moto i vehicle en alta ocupació i els que ho fan sols en el cotxe particular. En aquest sentit crear un carril a la B-23, des de Molins de Rei, seria "vital" i ja han proposat també a l'Ajuntament obrir a les motocicletes el carril Bus de la C-31 fins a la plaça de les Glòries.

Després de sis mesos, el carril de la C-58 ja funciona a un nivell "òptim". Isern, ha explicat durant una entrevista amb l'ACN que la seva intenció és afavorir "una tendència" per fer possible que tots els accessos a l'Àrea Metropolitana de Barcelona comptin amb un carril BUS-VAO-Moto.

L'estratègia permetrà segregar motocicletes i turismes en totes les carreteres que entren a la ciutat. En cap cas, però, s'estaria parlant de grans inversions com la de la C-58, sinó en habilitar carrils segregats a través de la pintura de les línies.

El carril per la B-23 és "vital"

Fer un carril Bus-VAO o Bus-Moto a la B-23 seria "vital" perquè reuneix les característiques suficients perquè amb poca inversió es puguin mantenir els tres carrils d'entrada i a més es pugui afegir al voral, com ampliació total de la calçada, per la part central un Bus-VAO exclusivament per a les hores puntes. En aquest cas, la proposta del SCT d'entrada és que sigui tan sols Bus-Moto.

Motos pel carril BUS de la C-31

El SCT també ha proposat a l'Ajuntament de Barcelona obrir el pas per les motocicletes al carril Bus de la C-31 fins a la plaça de les Glòries. Es tracta encara d'una proposta que està en fase d'estudi i s'inclourà en el marc de les obres de remodelació que es duran a terme a les Glòries, ha matisat Isern.

L'Ajuntament no és partidari que per l'interior de la ciutat les motocicletes puguin utilitzar aquest carril perquè les aturades per carregar i descarregar passatgers. "Això fa que les motocicletes intentin avançaments que poden resultar perillosos", ha raonat. Un problema que no es donaria en aquest tram on els busos fan el trajecte sense interrupcions.

Un 50% menys de retencions a la C-58

Les noves mesures aplicades al carril BUS-VAO de la C-58 fa un mes i mig, rebaixar a dues les persones necessàries per fer-lo servir i mantenir-lo com una via d'entrada durant tot el dia, han rebaixat les retencions en aquesta carretera un 50%. La utilització del carril també ha augmentat, d'un 2-3% s'ha passat a un 6-7%, uns 3.800 vehicles que ja l'acosten a les xifres d'un funcionament "òptim".

Durant aquestes sis setmanes els Mossos d'Esquadra han fet al carril 250 controls policials i han acabat multant 112 conductors que viatjaven sols amb el seu vehicle i, per tant, no estaven autoritzats a fer-lo servir.

Abans d'aquest reajustament "estava infrautilitzat" i els factors de retenció demostraven que calia convertir-lo en una via d'entrada tant al matí com a la tarda perquè els problemes de circulació els causen els semàfors de la Meridiana.

stats