Gràcia regularà els establiments de menjar preparat, els albergs i les residències d'estudiants

S'aprova de forma inicial l'actualització del pla d'usos del districte. El període d'exposició pública serà de tres mesos

INCOMPLIMENTS LLEUS I GREUS  La majoria dels incompliments de l’ordenança són lleus, però s’han detectat força casos greus. Disposar de més taules o cadires de les autoritzades i la instal·lació de terrasses sense disposar de la llicència en són alguns exemples.
Núria Martínez
26/09/2014
2 min

BarcelonaDesprés de mesos de lluita veïnal per l'actualització del pla d'usos del districte de Gràcia, s'ha aprovat de forma inicial la seva revisió. La principal novetat del pla és que es regularan els nous fenòmens que fins ara no estaven recollits: els establiments de plats preparats, els albergs de joventut i les residències d'estudiants. Un altre dels canvis és la distinció de zones en funció del cens de locals i de la realitat urbanística del districte per la nova regulació. Si bé fins ara la regulació afectava de la mateixa manera a tots els barris de Gràcia, ara es distingirà per zones. La zona anomenada "saturada" -Gràcia centre, Vila de Gràcia- no permetrà cap nova obertura de nous establiments, encara que se'n tanqui algun. D'altra banda, la zona de Gràcia Corona, Gran de Gràcia, Eixos Pi Margall i Escorial, Camp d'en Grassot i Gràcia Nova és considerada zona de contenció. Això vol dir que permetrà l'obertura de nous establiments sempre i quan se'n tanqui algun. Finalment, totes les zones que no siguin les dues anteriors sí que podran establir-s'hi noves llicències.

Una altra de les novetats serà l'aixecament de la prohibició d'activitats que no són de restauració o d'oci nocturn i que amb el pla d'usos vigent, tenen dificultats per establir-se al recinte. Cinemes, teatres o equipaments esportius o culturals, són alguns dels exemples.

El període d'exposició pública del pla d'usos serà de tres mesos, en lloc de 30 dies com és habitual. Durant aquest temps hi haurà un procés participatiu per aportar noves demandes. Després d'aquest període, el document haurà de passar pel plenari del districte, després per la comissió d'habitat urbà i medi ambient i, finalment, al consell plenari del consitori per la seva aprovació final.

stats