La N-340 sense camions de Barcelona fins el País Valencià?
El RACC demana que s'apliqui la mateixa mesura que a la N-II a Girona en aquesta via paral·lela a l'AP7 que en alguns trams té el mateix índex de sinistralitat
BarcelonaLa N-340 és la carretera d'un carril per sentit que va paral·lela a l'AP-7 des de Barcelona (Cervelló) fins a Cadis, i en els trams en què l'única alternativa és l'autopista de peatge, el volum de trànsit és molt elevat, en especial de camions. La crisi ha desviat encara més trànsit de l'autopista a la nacional, i el nombre de morts i ferits greus també és molt elevat.
El RACC ha fet un estudi exhaustiu del tram comprès entre Nules (Castelló) i Cervelló (Baix Llobregat) –266 quilòmetres– i ha detectat que la sinistralitat en alguns trams és molt elevada, similar a la que tenia la N-II a Girona fa un any, abans que es prohibís el pas dels camions pesants.
Per aquest motiu el RACC ha demanat que s'apliqui la mateixa mesura de restricció dels vehicles de quatre eixos de la N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera, i que la Generalitat ha celebrat recentment el seu èxit, a la N-340.
El RACC fa dues propostes, o bé restringir el tram entre Nules i l'Ametlla de Mar, o fer el tram sencer entre Nules i Cervelló. Segons els seus càlculs, els beneficis econòmics de la mesura superarien els costos que implicaria per les administracions el rescat dels peatges pels camions (del 100% o el 50%).