BarcelonaEls Mossos d'Esquadra han iniciat aquest dimecres al matí el desallotjament de la masia ocupada de Can Piella, a la localitat de Montcada i Reixac. Dos dels ocupants es neguen a abandonar la casa i s'han parapetat en una precària torre construïda sobre la teulada.
Segons han informat els Mossos, el desallotjament es porta a terme per ordre d'un jutjat d'instrucció de Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental) i s'ha iniciat cap a les 7 del matí. Els agents han trobat cinc persones persones a la masia, tres de les quals han sortit de l'edifici, mentre les altres dues han optat per resistir accedint fins a la citada construcció, que es troba a uns 18 metres d'altura i a la qual els Mossos intenten arribar per completar el desallotjament.
Abans del desallotjament, els ocupants han fet una crida per les xarxes socials al col·lectiu okupa i als veïns que els donen suport perquè anessin a ajudar-los, però els Mossos han acordonat la zona i no permeten acostar-se al lloc.
La masia de Can Piella, propietat d'un grup immobiliari, es troba en un terreny de diverses hectàrees que un col·lectiu va ocupar el 2009 per convertir-lo en un centre d'activitats socials i on s'havien organitzat horts comunitaris. En un comunicat, els ocupants consideren que "el benefici que aquestes terres i la masia aporten actualment (alimentari, cultural, associatiu) està per damunt d'un concepte de propietat privada especulativa i merament lucrativa".
- Evitar desplaçaments i minimitzar l'ús del mòbil: el missatge de Sánchez per l'apagada
- Red Elèctrica preveu que a la una de la nit haurà reestablert el servei
- Els hospitals aguanten amb generadors, però Vall Hebron comença a anul·lar operacions no urgents
- Supermercats i farmàcies a les fosques: "No podem vendre"
- Les Balears se salven de l'apagada elèctrica que afecta tot Espanya
- El subministrament d'electricitat a Catalunya ja s'ha recuperat en un 26%: així avança el restabliment
- Per què es produeixen les apagades elèctriques?
- Què cal tenir a casa en cas d'apagada elèctrica?