Societat14/01/2016

El 63% dels morts de trànsit a Barcelona són motoristes

S'ha reduït el nombre d'accidents mortals respecte el 2014 (de 31 a 27), però han augmentat els de motocicletes i ciclomotors (de 13 a 17)

Albert Solé
i Albert Solé

BarcelonaBarcelona té un problema amb les motos. En el 63% dels accidents mortals que hi ha hagut a la ciutat durant el 2015 ha mort un motorista. De fet, tot i que el nombre de víctimes s'ha reduït respecte l'any passat (de 31 a 27), els de motos ha augmentat (de 13 a 17).

Cargando
No hay anuncios

El percentatge, però, augmenta encara més quan es tracta dels lesionats greus. Dels 199 lesionats de gravetat durant el 2015 –52 menys que l'any passat–, el 82,6% eren conductors de vehicles de dues rodes. De fet, la probabilitat de patir un accident mortal a Barcelona conduint un vehicle de dues rodes a motor és 12,5 vegades més alta que conduint un turisme, i la de patir ferides greus és 20 vegades més alta.

Cargando
No hay anuncios

Tan preocupant com les motos són els ciclistes. Tot i que aquest 2015 no ha mort cap ciclista, sí que s'han duplicat el nombre de ferits greus en accidents de trànsit de conductors de bicicleta: de 6 a 12.

Pel que fa al nombre general de d'accidents –lleus, greus o mortals–, el 2015 n'hi ha hagut més que el 2014 (de 16.935 fins a 17.535), i d'aquests un terç hi ha hagut motoristes implicats: 5.762. De tots els accidents amb motoristes implicats, la meitat eren conductors que no tenen el carnet de moto. És a dir, que tenen el carnet de conduir cotxes (B) amb més de tres anys d'experiència, cosa que els permet conduir una moto de fins a 125 cc –la majoria de les que circulen per Barcelona– sense cap formació específica.

Cargando
No hay anuncios

L'anterior govern municipal ja va demanar a la DGT que revisés aquest reglament per l'augment dels accidents de moto, i tot i que la directora de la direcció general de trànsit, María Seguí, va dir que ho estudiaria, a dia d'avui no hi ha hagut cap novetat.